تشییع پیکر نوجوان شهید فلسطینی در رام‌الله تشییع پیکر نوجوان شهید فلسطینی در رام‌الله تشییع پیکر نوجوان شهید فلسطینی در رام‌الله بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تشییع پیکر نوجوان شهید فلسطینی در رام‌الله تشییع پیکر نوجوان شهید فلسطینی در رام‌الله تشییع پیکر نوجوان شهید فلسطینی در رام‌الله تشییع پیکر نوجوان شهید فلسطینی در رام‌الله تشییع پیکر نوجوان شهید فلسطینی در رام‌الله

تشییع پیکر نوجوان شهید فلسطینی در رام‌الله

پیکر نوجوان سیزده ساله‌ای که به دست صهیونیست‌ها شهید شده بود، با حضور فلسطینیان و در میان حزن و اندوه مردم رام الله تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، صدها فلسطینی روز شنبه در مراسم تشییع جنازه نوجوانی که جمعه 14 آذرماه بر اثر اصابت گلوله نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی شهید شده بود، شرکت کردند.


شهادت این نوجوان چند روز پس از آن صورت گرفت که تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد برخی روابط با رژیم اسرائیل از جمله هماهنگی‌های امنیتی را از سر می‌گیرد.


 شرکت‌کنندگان در این مراسم که بسیاری از آنها تصاویر نوجوان شهید، ایمن ابوعلیا را حمل می‌کردند، علیه اشغالگری اسرائیل و توافق امنیتی حکومت خودگردان و رژیم صهیونیستی شعار سر دادند.


با وجود تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای بستن کرانه باختری در روزهای جمعه و شنبه، صدها نفر در مراسم تشییع جنازه که در مرکز رام‌الله برگزار شد، شرکت کردند. پرچم‌های جنبش‌های فتح و حماس در بدو ورود جنازه این کودک به روستای مغیر و در میان شعارهای «جان ما فدایت ای شهید» برافراشته شد.


«صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در دیدار با پدر شهید «علی ایمن ابوعلیا» نوجوان ۱۳ ساله فلسطینی تأکید کرد: «جنبش حماس با همراهی وطن پرستان فلسطینی به مقابله با اشغالگری و تجاوزهای شهرک نشینان، ناکام گذاشتن نقشه‌ها و توطئه‌های الحاق [کرانه باختری] و یهودی سازی قدس اشغالی ادامه خواهد داد.


وی ادامه داد: «مقاومت و مبارزه با تمام اَشکال اشغالگری تنها راه مقابله با تجاوزگری‌های پی در پی اسرائیل علیه مردم ماست».


برپایه این گزارش، منابع امنیتی فلسطین به خبرگزاری فرانسه گفتند: این نوجوان سیزده ساله در جریان تظاهراتی در روستای مغیر که ساکنانش نسبت به مصادره اراضی خود از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست اعتراض داشتند، مورد اصابت گلوله ارتش اسرائیل قرار گرفت.


گفتنی است ، چهارشنبه گذشته نیز یک جوان دیگر فلسطینی در اثر جراحت وارده ناشی از اصابت گلوله ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی محل ایست بازرسی «الزعیم» در شرق قدس به شهادت رسید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران