مکرون از انتشار کاریکاتور موهن به پیامبر عذرخواهی کرد

رئیس جمهور فرانسه در پاسخ به سؤال خبرنگار در خصوص عدم عذرخواهی از انتشار کاریکاتور توهین آمیز علیه پیامبر اکرم(ص)، گفت: من از انتشار آن متأسف هستم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در پاسخ به سؤال خبرنگار "الیوم السابع" مصر در خصوص عدم عذرخواهی فرانسه از انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر اکرم (ص)، گفت: من از انتشار آن متأسف هستم.


گزارش خبرگزاری حوزه حاکیست، خبرنگار "الیوم السابع" با بیان اینکه مقدسات در بالاترین جایگاه حقوق بشر قراردارد، خطاب به مکرون گفت: چرا فرانسه در خصوص انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) عذر خواهی نکرد؟


مکرون در جواب اشاره کرد: کاریکاتور ها، پیام فرانسه به مسلمانان نیست، بلکه بیانگر دیدگاه عکاس است. شما آن را اقدام تحریک آمیز مقامات فرانسه قلمداد نکنید. این کاریکاتور ها و مقالات که موجب برانگیخته شدن خشم و ناراحتی شما شده، از سوی مقامات فرانسوی نبود، بلکه از سوی روزنامه نگار یا عکاس منتشر شده است.


وی افزود: برخی از کاریکاتور ها موجب ناراحتی و عصبانیت شما شده است و من به خاطر آن متأسف هستم. ما باید با صلح به آن پاسخ بگوییم.


وی در عین حال مدعی شد: زمانی که علیه کاریکاتوریست دست به خشونت زده می شود، در این صورت نظر و دیدگاه تغییر پیدا می کند. ما به خاطر سخن یا کاریکاتوری اجازه خشونت نخواهیم داد.




نظرات کاربران