گزارش نهایی کشتار مسلمانان نیوزیلند به پارلمان می‌رود گزارش نهایی کشتار مسلمانان نیوزیلند به پارلمان می‌رود گزارش نهایی کشتار مسلمانان نیوزیلند به پارلمان می‌رود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گزارش نهایی کشتار مسلمانان نیوزیلند به پارلمان می‌رود گزارش نهایی کشتار مسلمانان نیوزیلند به پارلمان می‌رود گزارش نهایی کشتار مسلمانان نیوزیلند به پارلمان می‌رود گزارش نهایی کشتار مسلمانان نیوزیلند به پارلمان می‌رود گزارش نهایی کشتار مسلمانان نیوزیلند به پارلمان می‌رود

گزارش نهایی کشتار مسلمانان نیوزیلند به پارلمان می‌رود

گزارش نهایی تحقیق در مورد کشتار مسلمانان نیوزیلند امروز به نمایندگان پارلمان این کشور ارائه خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبرگزاری ها، در ۱۵ مارس ۲۰۱۹ میلادی یک سفیدپوست افراطی استرالیایی به نام برنتون تارانت با حمله به دو مسجد النور و لینوود در شهر کرایست چرچ در نیوزیلند مجموعاً ۵۱ مسلمان را به قتل رساند و ۱۷ دقیقه از عملیات کشتار خود را نیز از طریق فیسبوک به صورت زنده پخش کرد. این بدترین حادثه تیراندازی جمعی در تاریخ کشور نیوزیلند بود که به شدت این کشور را تکان داد. بعد از آن قوانین بسیاری در حوزه حمل سلاح در نیوزیلند وضع شد و امروز سه شنبه نیز گزارش نهایی این حادثه دایر بر قصور احتمالی نیروهای امنیتی و پلیس در جلوگیری از این کشتار به پارلمان خواهد رفت.


درهمین حال، جاسیندا آردرن خواستار مسئولیت‌پذیری همگانی و شفافیت در قبال خانواده قربانیان این حادثه شده است.


۷۹۲ صفحه گزارش شامل مصاحبه با رهبران اسلامی نیوزیلند، مقامات این کشور و همچنین مقامات نروژ، استرالیا و انگلیس و همچنین گفتگو با صدها عضو پلیس و نیروهای امنیتی است که به نوبه خود بزرگترین گزارش تحقیقاتی در نیوزیلند به شمار می‌رود.


این گزارش درحالی منتشر می‌شود که منتقدان دولت نیوزیلند معتقدند جامعه اسلامی این کشور بارها در مورد حملات تروریستی علیه جامعه کوچک خود هشدار داده بودند اما دولت به این هشدارها توجه نکرده بود.




نظرات کاربران