قطعنامه قطعنامه قطعنامه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
قطعنامه قطعنامه قطعنامه قطعنامه قطعنامه

قطعنامه "اهمیت سیاست بی‌طرفی" در سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی تصویب شد

در نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل و سازمان همکاری‌ اسلامی قطعنامه "نقش و اهمیت سیاست بی‌طرفی در حفظ و تقویت صلح، امنیت بین المللی و توسعه پایدار" به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از تقریب، در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به ابتکار ترکمنستان و با حمایت کشورهای عضو این سازمان تشکیل شد، قطعنامه "نقش و اهمیت سیاست بی طرفی در حفظ و تقویت صلح، امنیت بین المللی و روند توسعه پایدار" به تصویب رسید.


 این سند به همه کشورهای عضو، سازمان‌ها توصیه می‌کند که از پتانسیل کشورهای بی طرف و میانجیگری آنها در حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات استفاده کنند.


 در چهل و هفتمین جلسه شورای وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی نیز قطعنامه‌ای در مورد "نقش سیاست بی طرفی در حفظ و تقویت صلح ، امنیت و توسعه پایدار بین المللی در منطقه  کشورهای اسلامی و سراسر جهان" به تصویب رسید.


این سند نقش مثبتی را که کشورهای بی طرف در تأمین و ارائه کمک های بشردوستانه در شرایط اضطراری و بلایای طبیعی دارند، را به رسمیت می‌شناسد.


این قطعنامه تأکید می‌کند که اجرای سیاست بی‌طرفی به تقویت ثبات بین المللی و منطقه ای کمک می‌کند و نقش مهمی در توسعه روابط صلح آمیز، دوستانه و متقابل سودمند بین کشورهای جهان دارد.


 سازمان همکاری اسلامی تصمیم گرفت تا از مزایای سیاست بی طرفی، دیپلماسی پیشگیرانه و میانجیگری به عنوان ابزاری مناسب برای پیشگیری و حل مسالمت آمیز منازعات روشنگری کند.


ترکمنستان همچنین از کشورهای عضو خواست تا در کنفرانس بین المللی "سیاست بی طرفی و اهمیت آن در تأمین صلح ، امنیت و توسعه پایدار بین المللی"، که قرار است در 12 دسامبر سال 2020 در عشق آباد برگزار می‌شود ، شرکت کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران