ترامپ از عادی سازی روابط مغرب و رژیم اسرائیل خبر داد ترامپ از عادی سازی روابط مغرب و رژیم اسرائیل خبر داد ترامپ از عادی سازی روابط مغرب و رژیم اسرائیل خبر داد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ترامپ از عادی سازی روابط مغرب و رژیم اسرائیل خبر داد ترامپ از عادی سازی روابط مغرب و رژیم اسرائیل خبر داد ترامپ از عادی سازی روابط مغرب و رژیم اسرائیل خبر داد ترامپ از عادی سازی روابط مغرب و رژیم اسرائیل خبر داد ترامپ از عادی سازی روابط مغرب و رژیم اسرائیل خبر داد

ترامپ از عادی سازی روابط مغرب و رژیم اسرائیل خبر داد

رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر اعلام کرد مقامات رژیم صهیونیستی و کشور مغرب برای عادی‌سازی کامل روابط به توافق رسیده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلع رسانی حج، رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر اعلام کرد که مقامات رژیک صهیونیستی و کشور مغرب برای عادی‌سازی کامل روابط فی‌مابین به توافق رسیده‌اند.


دونالد ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «امروز یک گشایش تاریخی دیگر رخ داد! دو دوست بزرگ ما اسرائیل و پادشاهی مراکش بر سر برقراری روابط کامل دیپلماتیک توافق کرده‌اند- یک گشایش عظیم برای صلح در خاورمیانه!»


گزارش خبرگزاری ها حاکیست، مساله عادی سازی روابط با اسرائیل را ابتدا امارات پذیرفت. امارات در این معامله ننگین از ترامپ قول گرفت ۵۰ جنگنده اف ۳۵ از آمریکا خریداری کند. امروز کنگره امریکا این معامله را تایید کرد.


نظامیان سودان با اندکی پول و البته با شرط صوری خارج کردن اسم سودان از لیست تروریسم به رابطه با اسرائیل تن دادند. النهایه دو روز پیش از لیست کشورهای ناآرام کننده خاص درآمد.


بحرین هم البته بدون شرط و به تبع امارات تن به این خفت تاریخی داد تا راه را برای پیوستن سعودی به این فرایند هموار کند.


دو هفته پیش مساله صحرای غربی و درگیری های گرگرات اوج گرفت و امروز معلوم شد مغرب هم بر سر صحرای غربی با ترامپ معامله کرده است و تایید حاکمیتش بر این صحرا را ثمن این معامله ننگین قرار داده است.


امروز در خبرها آمد که سیسی هم طی دعوتنامه ای نتانیاهو را به کشورش دعوت کرده است. این در حالی است که پیش از این مصر و اسرائیل روابطی عادی داشته اند و فقط در یک فقره فروش گاز اسرائیل به مصر قوت قلب اقتصاد بحرانی و کرونا زده رژیم صهیونیستی است.


ترامپ عادی سازی رابطه با اسرائیل را از کشورهای کم جمعیت اسلامی شروع کرد تا این عادی سازی را عادی کند و البته برای پیشگامان این فرایند هم پاداشهایی تعریف کرد. اما این پاداشها چقدر جبران کننده این اقدام خیانتکارانه بوده باشد؟ محل سوال است.


امارات جنگنده های اف ۳۵ را می گیرد اما پیش از آن و حسب وعده آمریکا قرار است اسرائیل تجهیزات جدیدتر و موثرتر نظامی از آمریکا دریافت کند. سودان در این معامله به آنچه دست نیافت خارج شدن از لیست تروریسم بود، مغرب با این معامله فقط آتش زیر خاکستر چندین ساله ای با نام بحران صحرا را بهم می زند. اینکه کدام کشور بعد از مغرب در امر عادی سازی روابط با اسرائیل پیشگام شود را بایستی در سایه ضعف های کشورهای مقصد جستجو کرد ضعف هایی که البته می تواند هر درمانی داشته باشد الا درمان به شیوه آمریکایی_اسرائیلی.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران