اسفند ماه، زمان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به بهره‌مندی از تجربه تلفیق برگزاری مسابقات به صورت غیر حضوری و حضوری در ادوار بعد گفت: همانند اجرای غیر حضوری رقابت‌های کشوری، شاهد برپایی سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در اسفندماه امسال جاری خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگوی زنده اخبار قرآنی روز جمعه(21 آذر ماه) درباره برگزاری سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران که مقرر بود، فروردین‌ماه ۹۹ برگزار شود، اظهار داشت: مقرر شد تا این رویداد مهم جهانی در قالبی که شکل کشوری مسابقات قرآن برگزار شد، در اسفندماه امسال و همزمان با ایام مبعث پیامبر اکرم(ص) برگزار شود.


وی افزود: البته نکته مهم این است که منتخبان رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ کل و ترتیل چهل و سومین دوره مسابقات کشوری، نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی ۱۴۰۰ خواهند بود.


رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف و امور خیریه درباره تدابیر اندیشیده شده برای تیم داوری مسابقات بین‌المللی گفت: تصمیم بر این است تا داوران در کشور خودشان امکان استماع تلاوت را داشته باشند، چنانکه در شبکه الکوثر نیز مسابقه‌ قرآن در ماه مبارک رمضان به این شکل برگزار می‌شود.


وی درباره پوشش رسانه‌ای مسابقات کشوری، گفت: ضمن تشکر از معاونت امور استان‌های صدا و سیما، به جهت همکاری در سطح استان‌ها و شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن به دلیل پخش مستقیم و اختصاص نزدیک به ۴۰ ساعت آنتن زنده، انتظار این است که در کنار این دو شبکه تخصصی، سایر شبکه‌ها سهم خود را به قرآن ادا می‌کردند. وی اضافه کرد: سایر شبکه‌ها می‌توانستند با استفاده از بسته‌های خبری یا مستندهای کوتاه به این رویداد بزرگ قرآنی بپردازند و از سویی چون اجراها از قبل ضبط شده بود و رقابت‌ها روزانه با تعدادی از استان‌ها پیگیری می‌شد، همین، سوژه خوبی برای پرداختن بود.




نظرات کاربران