علمای مسلمان عادی‌سازی روابط اسرائیل و مراکش را محکوم کردند علمای مسلمان عادی‌سازی روابط اسرائیل و مراکش را محکوم کردند علمای مسلمان عادی‌سازی روابط اسرائیل و مراکش را محکوم کردند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
علمای مسلمان عادی‌سازی روابط اسرائیل و مراکش را محکوم کردند علمای مسلمان عادی‌سازی روابط اسرائیل و مراکش را محکوم کردند علمای مسلمان عادی‌سازی روابط اسرائیل و مراکش را محکوم کردند علمای مسلمان عادی‌سازی روابط اسرائیل و مراکش را محکوم کردند علمای مسلمان عادی‌سازی روابط اسرائیل و مراکش را محکوم کردند

علمای مسلمان عادی‌سازی روابط اسرائیل و مراکش را محکوم کردند

اتحادیه بین المللی علمای مسلمان در دوحه ، از مراکش خواست در عادی‌سازی روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی تجدیدنظر کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از آناتولی، علمای مسلمان، عادی‌سازی روابط مراکش با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.


اتحادیه بین المللی علمای مسلمان در بیانیه‌ای اعلام کردند: توافق نامه عادی‌سازی میان اسرائیل و مراکش «با حمایت مردم مراکش از مردم فلسطین» مغایرت دارد.


این گروه که در دوحه مستقر است ، تصریح کرد: اسرائیل هنوز «مسجد الاقصی، بیت المقدس، سرزمینهای پر برکت ما [در فلسطین] و بلندی های جولان سوریه را اشغال کرده ‌است و هنوز به دنبال بلعیدن بیشتر است.


دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که اسرائیل و مراکش  برای روابط کامل دیپلماتیک توافق کرده اند  و این توافق را «دستیابی به موفقیت بزرگ» برای صلح در خاورمیانه خواند.


در بیانیه‌ای، دفتر سلطنتی مراکش تأیید کرد که این کشور قصد دارد تماس‌های رسمی و روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل «در اسرع وقت» از سر بگیرد. این در حالی است که مدعی شد چنین اقدامی تاثیری بر تعهد پایدار مراکش برای حمایت از آرمان فلسطین نخواهد داشت.


مراکش پس از امارات ، بحرین و سودان چهارمین کشورعربی است که در سال ۲۰۲۰ میلادی به عادی‌سازی روابط با اسرائیل اقدام کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران