دولت نپال به مرمت و بازسازی مسجد تاریخی کمک‌رسانی می‌کند دولت نپال به مرمت و بازسازی مسجد تاریخی کمک‌رسانی می‌کند دولت نپال به مرمت و بازسازی مسجد تاریخی کمک‌رسانی می‌کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دولت نپال به مرمت و بازسازی مسجد تاریخی کمک‌رسانی می‌کند دولت نپال به مرمت و بازسازی مسجد تاریخی کمک‌رسانی می‌کند دولت نپال به مرمت و بازسازی مسجد تاریخی کمک‌رسانی می‌کند دولت نپال به مرمت و بازسازی مسجد تاریخی کمک‌رسانی می‌کند دولت نپال به مرمت و بازسازی مسجد تاریخی کمک‌رسانی می‌کند

دولت نپال به مرمت و بازسازی مسجد تاریخی کمک‌رسانی می‌کند

وزیر فرهنگ، جهانگردی و هواپیمایی نپال، ضمن بازدید از یک مسجد تاریخی با ۵۰۰ سال قدمت، اعلام کرد: دولت برای بازسازی این اثر تاریخی، بودجه اختصاص خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از myrepublica، وزیر فرهنگ، جهانگردی و هواپیمایی کشوری نپال گفته است که مساجد نماد تحمل مذهبی و حسن نیت در کشور ما هستند.


یوگش بهتارای روز شنبه(22 آذر ماه) پس از بازدید از مسجد تاکیای کشمیرای پنچا در منطقه غنتاغار گفت: مسئولیت حفاظت و ترویج هر دین و فرهنگی بر عهده دولت است.


وی با بیان اینکه دولت بودجه‌ای را برای این مسجد اختصاص داده است ، افزود: وظیفه دولت حفظ و محافظت از این مسجد جامع ۵۰۰ ساله است که اهمیت ویژه‌ای در تاریخ منطقه و کشور نپال دارد.


صمیم میا انصاری ، رئیس کمیسیون مسلمانان نیز گفت که جامعه مسلمانان با تخصیص پول برای اعتلای و حمایت از جامعه راضی هستند.


دامودار گوتام مدیرکل گروه باستان‌شناسی نپال نیز به بیان اینکه این مسجدجامع  در قرن ۱۵ ساخته شده است، آن را یکی از قدیمی‌ترین مساجد نپال دانست و افزود: در آن زمان، مسلمانان از کشمیر در ارتباط با تجارت در زمان پادشاه وقت راتنا ملا وارد نپال شدند و مسجد در زمان پادشاه  بعدی یعنی پراتاپ ملا ساخته شد.


محمد فاضل رئیس مسجد کشمیری گفت که آنها از زمان تأسیس مسجد هیچ کمکی را قبول نکرده اند و این اولین بار است که حمایت دولت را می‌پذیرند.


کمک های مالی ارائه شده توسط دولت برای بازسازی ، نقاشی و ساخت یک دروازه سنتی در مسجد استفاده خواهد شد.




نظرات کاربران