انتشار ۴۵ کتاب علمی پژوهشی در انتشارات جامعه الزهرا در دو سال گذشته انتشار ۴۵ کتاب علمی پژوهشی در انتشارات جامعه الزهرا در دو سال گذشته انتشار ۴۵ کتاب علمی پژوهشی در انتشارات جامعه الزهرا در دو سال گذشته بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتشار ۴۵ کتاب علمی پژوهشی در انتشارات جامعه الزهرا در دو سال گذشته انتشار ۴۵ کتاب علمی پژوهشی در انتشارات جامعه الزهرا در دو سال گذشته انتشار ۴۵ کتاب علمی پژوهشی در انتشارات جامعه الزهرا در دو سال گذشته انتشار ۴۵ کتاب علمی پژوهشی در انتشارات جامعه الزهرا در دو سال گذشته انتشار ۴۵ کتاب علمی پژوهشی در انتشارات جامعه الزهرا در دو سال گذشته

انتشار ۴۵ کتاب علمی پژوهشی در انتشارات جامعه الزهرا در دو سال گذشته

معاون پژوهش جامعه الزهرا (علیهاالسلام) با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این معاونت ، از انتشار ۴۵ کتاب علمی پژوهشی در انتشارات جامعه الزهرا در دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، خانم ریحانه حقانی در آیین بزرگداشت هفته پژوهش که در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا (علیهاالسلام) برگزار شد، برنامه های مختلف معاونت پژوهش جامعه الزهرا را برای اهداف ارتقای پژوهشی و محتوایی و سیاستگذاری‌های متعدد برشمرد.


معاون پژوهش جامعه الزهرا (علیهاالسلام) با بیان اینکه فعالیت‌های جامعه الزهرا بر اساس سیاستگذاری‌های شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران و نیازسنجی‌ها و سیاست‌های عملیاتی و اجرایی جامعه الزهرا (علیهاالسلام) انجام می‌شوند، اظهار داشت: در طرح تربیت محقق، بانوان طلبه در یک فرایند علمی، روشی و محتوایی در اختیار یک استاد پژوهشگر قرار می‌گیرند و بر اساس نیازهای پژوهشی، فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند که خروجی هر یک از گروه‌ها مقاله و یا کتاب است.


حقانی با اشاره به اینکه معاونت پژوهش طرح‌های پژوهشی و چاپ کتاب را در دستور کار خود دارد، افزود: در سال گذشته، 26 جلد کتاب چاپ شده و 10 کتاب در دست چاپ داشتیم، امسال نیز 19 جلد کتاب منتشر شده و 7 کتاب در دست چاپ داریم.


معاون پژوهش جامعه الزهرا (علیهاالسلام) تصریح کرد: در راستای نیازهای پژوهشی و علمی جامعه کتاب‌هایی تولید شده است که امروز برخی از این کتاب‌ها از جمله «مجموعه مقالات پاسخ به شبهات کرونا»، «مجموعه مقالات کالای ایرانی» و «مجموعه مقالات بررسی تطبیقی سند 2030 با فقه امامیه» رونمایی می‌شوند.


حقانی به انتشار و رونمایی از 13 جلد کتاب تدوینی، تألیف 9 جلد کتاب درسی و یک جلد کتاب پژوهشی، تدوین 17 جلد کتاب درسی و توسعه و تولید نشریات و چاپ مقالات اشاره کرد و اضافه کرد: در جامعه الزهرا (علیهاالسلام)، نشریات مختلف با درجه‌های علمی پژوهشی، علمی تخصصی و داخلی توسط انجمن‌های علمی پژوهشی، گروه‌های علمی پژوهشی و گروه‌های علمی آموزشی منتشر می‌شود.


وی به برگزاری دوره تربیت مترجم در جامعه الزهرا (علیهاالسلام) اشاره کرد و گفت: طرح تربیت مترجم با توجه به بعد بین المللی طلاب و فعالیت‌های جامعه الزهرا (علیهاالسلام) در عرصه بین الملل اجرا می‌شود و چنانچه طلاب حوزه، توان تبدیل داده‌های خود را به فراتر از جامعه اسلامی ایرانی و زبان فارسی داشته باشند، یک گام به صدور انقلاب اسلامی پیش رفتیم.


حقانی همچنین به برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های داخلی و همکاری در همایش‌ها و جشنواره‌های ملی و بین المللی اشاره کرد و افزود: طلاب جامعه الزهرا (علیهاالسلام) در سال‌های اخیر در همایش‌های مختلف ملی و بین المللی از جمله همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» خوش درخشیدند و بیش از 30 اثر به این همایش ارسال کردند.


وی با اشاره به برگزاری همایش کتاب سال بانوان افزود: این همایش یکی از مهم ترین برنامه‌های جامعه الزهرا (علیهاالسلام) است که هم از حیث روشی و محتوایی و گستره مخاطب قابل توجه است.




نظرات کاربران