نسخه شهدا برای مقابله با تحریم‌ نسخه شهدا برای مقابله با تحریم‌ نسخه شهدا برای مقابله با تحریم‌ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نسخه شهدا برای مقابله با تحریم‌ نسخه شهدا برای مقابله با تحریم‌ نسخه شهدا برای مقابله با تحریم‌ نسخه شهدا برای مقابله با تحریم‌ نسخه شهدا برای مقابله با تحریم‌

نسخه شهدا برای مقابله با تحریم‌

کتاب «اقتصاد مقاومتی در سیره شهدا» نگاهی دارد به سبک زندگی شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در مواجهه با تحریم‌های دشمن در دهه ۶۰.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، چاپ پنجم کتاب «اقتصاد مقاومتی در سیره شهدا؛ خاکریز اقدام و عمل» با استقبال مخاطبان روانه بازار کتاب شد. این اثر که توسط نشر مؤسسه فرهنگی حماسه 17 تدوین شده، نگاهی دارد به سیره شهدا در اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی آنها در دهه 60.


کتاب «اقتصاد مقاومتی در سیره شهدا» به مناسبت نامگذاری سال 97 با عنوان «اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل» تدوین شد و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. تاکنون 10 هزار نسخه از این کتاب که در آن 100 خاطره از سیره شهدای دفاع مقدس و شهدای انقلاب اسلامی نقل شده، توزیع شده است.


خاطرات، ذیل مؤلفه‌هایی چون اصلاح الگوی مصرف، استفاده حداکثری از زمان، منابع و امکانات، مدیریت مصرف، تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، اقتصاد دانش بنیان و همت و مدیریت جهادی نوشته شده است که از سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی اقتباس شده است. از ویژگی‌های این اثر درج مشخصات هر شهید در کنار خاطره و استفاده از سخنان رهبر انقلاب در میان خاطره‌ها است.


در پیشگفتار این اثر با اشاره به چرایی تدوین این اثر آمده است: آنها که سن و سالشان به روزهای مبارزه و سال‌های بعد آن قد می‌دهد، خوب یادشان هست از روز پا گرفتن انقلاب چه کمرهایی بسته شد برای خاموش کردنش. نهضت هنوز به سال دوم نرسیده ملت، هم بار تحریم را روی دوش خودش حس کرد، هم بار جنگ ناخواسته تحمیل شده را. وقت، وقت مقاومت بود، اما نه فقط از نوع نظامی‌اش. باید کمر همت می‌بستیم و بند تحریم را می‌گسستیم. ایستادیم. ساده خوردیم و ساده پوشیدیم. به داشته‌هایمان قانع شدیم. فکر کردیم و نداشته‌هایمان را ساختیم. راه حل را پیش از همه، رزمنده‌ها پیدا کردند؛ اقدام و عمل از همان خاکریزهای وسط معرکه آغاز شد.


امام خمینی(ره)ماه‌های آخر جنگ فرمودند: «من دست و بازوی همه کسانی که بی‌ادعا و مخلصانه درصدد استقلال و خودکفایی کشورند را می‌بوسم.»


تاریخ دارد تکرار می‌شود... امروز هم جنگ است. امروز هم یک دنیا، چشم دیدن استقلال و آزادی جوانان این مرز و بوم را ندارد. امروز هم امام امت حکم جهاد می‌دهد برای اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی.


انتشارات حماسه یاران چاپ پنجم کتاب حاضر را در 184 صفحه و به قیمت 10 هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران