آل سعود ۱۰۰ مبلغ دینی را برکنار کرد آل سعود ۱۰۰ مبلغ دینی را برکنار کرد آل سعود ۱۰۰ مبلغ دینی را برکنار کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آل سعود ۱۰۰ مبلغ دینی را برکنار کرد آل سعود ۱۰۰ مبلغ دینی را برکنار کرد آل سعود ۱۰۰ مبلغ دینی را برکنار کرد آل سعود ۱۰۰ مبلغ دینی را برکنار کرد آل سعود ۱۰۰ مبلغ دینی را برکنار کرد

آل سعود ۱۰۰ مبلغ دینی را برکنار کرد

رژیم آل سعود، بیش از ۱۰۰ امام جماعت و مبلغ دینی مساجد مکه و استان «القصیم» را برکنار کرد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از تقریب، وزارت امور اسلامی عربستان، دستور برکناری ۱۰۰ واعظ و امام جماعت مساجد مکه و القصیم را به سبب جدی نگرفتن تذکر درباره خطر «اخوان المسلمین» صادر کرد.


بر اساس این گزارش، خطیبان و ائمه جماعت مساجد این شهرها اخطار رژیم آل سعود را مبنی بر خطرها و تهدیدهای «گروه تروریستی اخوان المسلمین»  نادیده گرفتند و به همین سبب از کار برکنار شدند.


پایگاه خبری «مستقبل بلا ظلم» به نقل از یک مقام دولتی سعودی نوشت: درخواست برکناری این افراد پس از شناسایی به وزارت مربوطه ارسال شد که وزارت امور اسلامی نیز آنان را برکنار کرد.


به گفته این مقام سعودی، دولت ریاض با هر فرد که دستورها و توصیه های خطر اخوان المسلمین را جدی نگیرد یا بر خلاف این تذکرها عمل کند برخورد شدید خواهد کرد و با کسی تعارف ندارد.


در همین رابطه، «عبداللطیف آل الشیخ»، وزیر امور اسلامی عربستان در بخشنامه ای به همه مبلغان و امامان جماعت این کشور از آنها خواست که درباره «تأثیر منفی» گروه اخوان‌المسلمین سخنرانی کنند.


وزارت ارشاد و امور اسلامی عربستان سعودی ۳۰ آبان گذشته به درخواست «محمد بن سلمان» خواستار بازداشت و تحت پیگرد قرار دادن علما و مفتی های سعودی شده که حاضر به همراهی با سیاست‌های ریاض در خصوص اخوان‌المسلمین نشده‌اند.


در این سند سری که توسط برخی از مخالفان سعودی در رسانه های این کشور منتشر شده، وزارت ارشاد و امور اسلامی سعودی در نامه‌ای به بخش‌های تحت امر خود خواستار جمع‌آوری اطلاعات از خطیبان مساجد و مفتیانی شده که حاضر نشده‌اند، بیانیه  اخیر «هیأت علمای سعودی» در تروریستی خواندن اخوان‌المسلمین را در مساجد این کشور قرائت کنند.


در سند تازه افشا شده، آمده است که امامان جماعت و خطیبانی که حاضر به قرائت بیانیه هیأت علمای سعودی نشده‌اند، اگر عذر موجهی نداشته باشند، برکنار شوند تا مقدمات بازداشت آن‌ها فراهم شود. همچنین باید افراد جدیدی جایگزین آن‌ها شوند که با سیاست‌های دولت سعودی همسو باشند.


این سند همچنین توسط «مجتهد» افشاگر معروف عربستانی منتشر شده و حاکی از آغاز دور جدید بازداشت علما و مفتیان غیرهمسو با دولت سعودی است.


هیات کبار علما (علمای ارشد) عربستان ۲۰ آبان گذشته با صدور بیانیه ای اخوان المسلمین را گروه تروریستی معرفی کرد و نسبت به گرایش، عضویت و همراهی در این جماعت هشدار داد


در این بیانیه ادعا شده که اخوان المسلمین یک گروه تروریستی است که نماینده مسیر روشن دین اسلام نیست، بلکه اهداف حزبی خود را دنبال می کند که با باورها و هدایت های دینی ما منافات دارد. این گروه با پوشش دین به اختلافات و تروریسم دامن می‌زند و هدف غایی آن رسیدن به قدرت است


هیات علمای ارشد سعودی در ادامه این بیانیه همچنین مدعی شده که اخوان المسلمین گروهی منحرف است که برپایه نزاع با والیان امر و مخالفت با حاکمان، فتنه انگیزی در کشورها، تضعیف همزیستی در یک میهن واحد و سوق دادن جوامع اسلامی به سوی جاهلیت پایه گذاری شده است.


از زمان ولیعهدی «محمد بن سلمان» در سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون صدها روحانی و عالم دینی، بازرگان، شاهزادگان، فعالان حقوق بشر و حقوق زنان عربستانی دستگیر و روانه زندان شده‌اند.


در حالی که این بازداشت‌ها انتقاد مجامع بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و اتحادیه اروپا را در پی داشته است، رژیم سعودی همچنان به سرکوب مخالفان، علما و فعالان حقوق بشر و حقوق زنان ادامه می‌دهد.




نظرات کاربران