کتاب «مبلغ صادق» رونمایی شد
کتاب «مبلغ صادق» رونمایی شد
کتاب «مبلغ صادق» رونمایی شد
بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب «مبلغ صادق» رونمایی شد
کتاب «مبلغ صادق» رونمایی شد
کتاب «مبلغ صادق» رونمایی شد
کتاب «مبلغ صادق» رونمایی شد
کتاب «مبلغ صادق» رونمایی شد

کتاب «مبلغ صادق» رونمایی شد

همزمان با چهلمین روز ارتحال مرحوم حجت‌الاسلام نجف نجفی‌روحانی مراسم رونمایی از کتاب «مبلغ صادق» با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همزمان با چهلمین روز ارتحال مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین نجف نجفی‌روحانی مراسم رونمایی از کتاب «مبلغ صادق» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این مراسم گفت: کتاب «مبلغ صادق»، روایتی کوتاه از زندگی پربار مرحوم حجت الاسلام والمسلمین «نجف نجفی روحانی» طاب ثراه است که از سوی دوستانش به رشته تحریر درآمده است. این عالم فرهیخته سال‌ها به عنوان مبلغی توانا در خدمت حجاج بیت‌الله الحرام و زائران حرم سیدالشهداء(ع) انجام وظیفه کرد.


وی افزود: ویژگی‌های اخلاقی، مدیریتی و علمی ایشان برای روحانیون کاروان و خادمان ضیوف‌الرحمان، الگویی شایسته است. وی بیش از سه دهه روحانی کاروان، و قریب به پانزده سال نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره و عتبات عالیات بود و صادقانه و متواضعانه به ارائه خدمت پرداخت.


سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: در کتاب «مبلغ صادق» تلاش شده است، گوشه‌هایی از هفت فصل زندگی وی در گفتگو با دوستان و همکارانشان در اختیار خوانندگان قرار گیرد.


وی یادآور شد: حجت‌الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی تلاش کرد تا عمر خود را در اختیار جوانان، زائران و مردم قرار دهد. از هر فرصتی برای ارتباط با جوانان فروگذار نکرد. روزانه به ده‌ها نفر از دوستان، مبلغان، اساتید دانشگاه و جوانان تلفن می‌زد و ضمن جویا شدن از احوالشان، برایشان نکته‌ای اخلاقی و تربیتی بیان می‌کرد.


گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی سال 1331 در شهرستان ابرکوه استان یزد به دنیا آمد و روز سه‌شنبه ـ 13 آبان 1399، برابر 17 ربیع‌الاول ـ هنگام اذان ظهر در قم به دیدار پروردگار شتافت. زندگی 68 ساله ایشان را می‌توان به هفت فصل دوران تحصیل، دوران تبلیغ، به ویژه حضور در استان فارس پیش از انقلاب، دوران ابتدای انقلاب و حضور در جبهه‌های جنگ، دوران قضاوت و حضور در قوه قضاییه، دوران حضور در دانشگاه‌ها و در جمع دانشجویان، دوران حضور در مدینه منوره به عنوان مسئول بعثه مقام معظم رهبری، به مدت 9 سال و دوران حضور در عتبات عالیات به عنوان مسئول بعثه مقام معظم رهبری، به مدت 4 سال تقسیم کرد.


وی به جز تدریس در دانشگاه، در حوزه علمیه نیز کفایة الاصول، نهایةالحکمة، فصوص الحکم و... را تدریس می‌کرد و مقالاتی از جمله «هندسه اجتهاد» به یادگار گذاشت.


| شناسه مطلب: 104101







نظرات کاربران