تأکید رئیس‌جمهور مصر بر حقوق مشروع فلسطین تأکید رئیس‌جمهور مصر بر حقوق مشروع فلسطین تأکید رئیس‌جمهور مصر بر حقوق مشروع فلسطین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تأکید رئیس‌جمهور مصر بر حقوق مشروع فلسطین تأکید رئیس‌جمهور مصر بر حقوق مشروع فلسطین تأکید رئیس‌جمهور مصر بر حقوق مشروع فلسطین تأکید رئیس‌جمهور مصر بر حقوق مشروع فلسطین تأکید رئیس‌جمهور مصر بر حقوق مشروع فلسطین

تأکید رئیس‌جمهور مصر بر حقوق مشروع فلسطین

رئیس‌جمهور مصر در نشستی که با وزرای خارجه تشکیلات خودگردان و اردن داشت، بر ضرورت ادامه کار برای بازپس‌گیری حقوق مشروع ملت فلسطین و ایجاد کشور مستقل فلسطین تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن و«ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصردیدار کردند.  


بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطین «وفا»، در این دیدار که شنبه (دیروز) با حضور «سامح شکری» وزیر خارجه این کشور انجام شد درباره آخرین تحولات مربوط به ازسرگیری روند صلح و مذاکرات سازش بحث و تبادل‌نظر شد و السیسی بر ادامه تلاش‌های مصر در خصوص مسأله فلسطین به عنوان بخشی از اصول سیاست خارجی مصر تأکید کرد.


«بسام راضی» سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر در این باره گفت: السیسی دراین دیدار بر ضرورت ادامه کار برای بازپس‌گیری حقوق مشروع ملت فلسطین، ایجاد کشور مستقل بر اساس مراجع مشروع بین‌المللی با در نظر گرفتن تغییرات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، اهمیت وحدت تلاش‌های عربی و بین‌المللی برای فعال‌سازی مذاکرات سازش و آشتی داخلی فلسطینی تأکید کرد.


راضی افزود: در این نشست بر ادامه مشورت و رایزنی گسترده میان تمامی طرف‌ها درباره موضوعات مربوط به مسأله فلسطین بویژه بازگشت به مذاکرات سازش و آشتی داخلی فلسطینی توافق شد.


وزیران خارجه مصر، اردن و فلسطین دیروز در قاهره طی یک کنفرانس خبری مشترک با تاکید بر راه‌حل دولتی، از نحوه بازگشت به میز مذاکرات خبر دادند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران