سفرنامه «جای پای زینب(س) در اربعین» معرفی شد سفرنامه «جای پای زینب(س) در اربعین» معرفی شد سفرنامه «جای پای زینب(س) در اربعین» معرفی شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سفرنامه «جای پای زینب(س) در اربعین» معرفی شد سفرنامه «جای پای زینب(س) در اربعین» معرفی شد سفرنامه «جای پای زینب(س) در اربعین» معرفی شد سفرنامه «جای پای زینب(س) در اربعین» معرفی شد سفرنامه «جای پای زینب(س) در اربعین» معرفی شد

سفرنامه «جای پای زینب(س) در اربعین» معرفی شد

سفرنامه جای پای حضرت زینب(س) در اربعین در وبینار تخصصی «سلوک زینبی و مسئولیت های امروز» معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سفرنامه جای پای حضرت زینب(س) در اربعین تألیف یعقوب توکلی، عضو هیأت علمی دانشگاه معارف و پژوهشگر تاریخ اسلام در وبینار تخصصی «سلوک زینبی و مسئولیت های امروز» معرفی شد.


یعقوب توکلی نویسنده و مولف این سفرنامه در این وبینار که به صورت مجازی برگزار شد گفت: این سفرنامه حاصل گزارشات عینی ام از زیارت اربعین و کیلومترها پیاده روی نجف تا کربلاست که به توصیف نوع مواجهه زائران و میزبانان با یکدیگر، عزاداری‌های خالصانه عاشقان امام حسین(ع)، عَلَم‌ها، سینه زنی، اشعار، شمایل، دسته جات و موکب‌ها پرداخته ام.


وی افزود: در سفر به کربلا آنچه را که در مسیر دیدم از جمله مهمترین اتفاقات و قضاهایی که در این سفر معنوی به وقوع پیوست را روایت کردم.


عضو هیأت علمی دانشگاه معارف و پژوهشگر تاریخ اسلام ابراز داشت: نگارش این اثر تلفیقی از فضای پیاده‌روی اربعین از نظر تدارکات، ظواهر و شرایط است و در قالب گزارشی مستند ارائه شد.


وی با اشاره بر اینکه در جریان سفر روح زینبی(س) را حاکم بر جریان پیاده روی اربعین مشاهده کردم گفت: در طیف وسیعی از زائرانی که در این مسیر قدم می گذاشتند روح و جان زینبی(س) را به دقت مشاهده کردم و احساس من این بود که با عقیله بنی هاشم زاد پنداری دارند.


توکلی بیان داشت: وقتی به دفعات در مسیر پیاده روی اربعین شرکت کردم در لحظات مختلف سفر ارتباط و اتصال ایمانی حاصل می‌شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران