نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

خدمت به حجاج باید با نگاه دینی و فرهنگی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: حج کار فرهنگی است؛ بنابراین از کسی که مدیر و معین کاروان است تا کسانی که خدمات دیگر را ارائه می‌دهند همه باید به موضوع خدمت به حجاج نگاه فرهنگی و دینی داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیریت و کارکنان نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان و شماری از مدیران دفاتر زیارتی و کاروان‌های حج خراسان شمالی، با تأکید بر اینکه خدمت به حجاج باید با نگاه دینی و فرهنگی باشد، اظهار داشت: حج کار فرهنگی است؛ بنابراین از کسی که مدیر و معین کاروان است تا کسانی که خدمات دیگر را ارائه می‌دهند همه باید به موضوع خدمت به حجاج نگاه فرهنگی و دینی داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات شایسته به زائران حج، اظهار کرد: زیارت عتبات عالیات اهمیت دارد اما مانند حج نیست؛ زیرا اگر کسی یک‌بار به زیارت عتبات برود و از خدمات روحانی یا مدیر کاروان رضایت نداشته باشد می‌تواند برای بار دیگر برای زیارت اقدام کند؛ اما در موضوع حج به‌ویژه حج تمتع این‌گونه نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه در منابع دینی ما خدمت به زائر ارزش معنوی بسیار بالایی دارد، تصریح کرد: بر این اساس اگر کسی در مجموعه خادمان به زائران باشد؛ اما نگاه مادی داشته باشد باید کلاً این کار را کنار بگذارد.
رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: حج بر کسی واجب است که توانایی مالی آن را داشته باشد؛ اما خادم حجاج نباید به موضوع حج و سایر سفرهای زیارتی نگاه درآمدی داشته باشد.
محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت خراسان شمالی نیز در این دیدار، اظهار کرد: برای حج تمتع امسال حدود هزار و 400 زائر در استان ثبت‌نام کردند؛ اما به دلیل شرایط کرونایی توفیق تشرف حاصل نشد.
وی افزود: با این وجود مدیران کاروان‌ها از سال گذشته ارتباط خود را با زائران قطع نکرده‌اند و به‌صورت مجازی با آن‌ها در ارتباط هستند.
قاصری اضافه کرد: سفر عمره از سال 94 و زیارت عتبات عالیات هم از سال گذشته در پی ناآرامی‌های عراق محدود شد و پس از آن هم با شیوع ویروس کرونا کلاً سفرهای زیارتی قطع شده است؛ اما امیدواریم با کشف واکسن کرونا و رفع این بلیه بار دیگر توفیق حج و زیارت نصیب مردم مؤمن و معتقد استان شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران