عراق سفر اتباع خود به 7 کشور از جمله ایران را ممنوع کرد

دولت عراق برای مقابله با گونه جدید ویروس کرونا مقررات جدیدی مانند ممنوعیت سفر به هفت کشور از جمله ایران اعمال کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از رسانه های عراقی، دفتر اطلاع رسانی هیات وزیران عراق اعلام کرد که هیات وزیران در جلسه عصر روز سه شنبه(2 آذر ماه) خود افزایش تلاش ها و اتخاذ همه اقدامات لازم برای حفاظت از شهروندان و سلامت آنها در مقابله با ظهور گونه جدید ویروس کرونا را که در چند کشور جهان شیوع یافته، خواستار شده است.


در این بیانیه آمده است که هیات وزیران بنابر گزارش وزارت بهداشت برای مقابله با شیوع احتمالی گونه جدید این ویروس که از سرعت انتشار بیشتری برخوردار است، یک سری اقدامات پیشگیرانه را اتخاذ کرد.


تشویق شهروندان به ماسک زدن و اجرای فاصله گذاری اجتماعی و سایر راه‌های پیگیری، ممنوعیت سفر به کشورهای انگلیس، آفریقای جنوبی، استرالیا، دانمارک، هلند، بلژیک، ایران، ژاپن و هر کشور دیگری که وزارت بهداشت در آینده مشخص کند و همچنین جلوگیری از ورود کسانی که از این کشورها می آیند - به استثنای عراقی ها همراه با الزام آنها به قرنطینه ۱۴ روزه در اماکن اختصاص یافته برای این امر- و عدم اجازه به آنها برای آمیختگی با شهروندان به مدت دو هفته تا زمان اثبات منفی بودن تست کرونای آنها و تا زمان روشن شدن وضعیت بهداشتی جهانی و منطقه ای درخصوص شیوع این گونه"، از جمله اقدامات پیشگیرانه هیات وزیران عراق است.


"تامین پیش پرداخت خرید واکسن کرونا از شرکت داروسازی آمریکایی «فایزر» و تامین مبلغ باقیمانده، تاکید به وزارت آموزش و پرورش و استانداران در همه استانها برای ندادن هرگونه استثنائی درخصوص روزهای درسی مدارس خصوصا مدارس خصوصی که مغایر دستورات کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی در این خصوص باشد"، از دیگر اقدامات هیات وزیران عراق به شمار می رود.


بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق همچنین "تاکید به وزارت آموزش و پرورش برای دستور به شعب آموزش و پرورش در همه استان‌ها برای همکاری با واحدهای بهداشت مدارس در وزارت بهداشت به منظور آزمایش از دانش آموزان و پرسنل موسسات آموزشی و پیگیری اقدامات لازم مدارس برای جلوگیری از شیوع بیماری و نیز تاکید به همه وزارتخانه ها و ادارات دولتی برای پایبندی به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال بیماری و ممنوعیت ورود هرگونه کارمند یا مراجعه کننده به ادارات دولتی بدون ماسک" را از دیگر اقدامات پیشگیرانه اتخاذ شده دانسته است.


بستن واحدهای با ریسک بالا شامل رستوران ها، فروشگاه های بزرگ و غیره از بیست و چهارم ماه جاری میلادی به مدت دو هفته از دیگر اقدامات اتخاذ شده توسط هیات وزیران عراق است.


عراق نیز نظیر سایر کشورهای جهان با خطر همه گیری کرونا روبرو است که براساس آخرین آمار، در مجموع تاکنون ۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر از مردم این کشور جان خود را از دست داده اند و ۵۸۶ هزار و ۵۰۳ نفر به این بیماری مبتلا و ۵۲۴ هزار و ۳۴۴ نفر بهبهود یافته اند.




نظرات کاربران