سید حسن نصرالله: هدف قرار دادن رهبران مقاومت هدف مشترک آمریکا و اسرائیل است سید حسن نصرالله: هدف قرار دادن رهبران مقاومت هدف مشترک آمریکا و اسرائیل است سید حسن نصرالله: هدف قرار دادن رهبران مقاومت هدف مشترک آمریکا و اسرائیل است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سید حسن نصرالله: هدف قرار دادن رهبران مقاومت هدف مشترک آمریکا و اسرائیل است سید حسن نصرالله: هدف قرار دادن رهبران مقاومت هدف مشترک آمریکا و اسرائیل است سید حسن نصرالله: هدف قرار دادن رهبران مقاومت هدف مشترک آمریکا و اسرائیل است سید حسن نصرالله: هدف قرار دادن رهبران مقاومت هدف مشترک آمریکا و اسرائیل است سید حسن نصرالله: هدف قرار دادن رهبران مقاومت هدف مشترک آمریکا و اسرائیل است

سید حسن نصرالله: هدف قرار دادن رهبران مقاومت هدف مشترک آمریکا و اسرائیل است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مصاحبه با شبکه خبری المیادین تاکید کرد: هدف قرار دادن رهبران حزب الله هدف مشترک اسرائیل و آمریکا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان  در مصاحبه با شبکه خبری المیادین، با بیان اینکه هدف قرار دادن رهبران حزب الله هدف مشترک اسرائیل و آمریکا است، افزود: اطلاعات ما حاکی است که عربستان مدت ها و دست کم از آغاز جنگ یمن نسبت به ترور من تشویق می کند. عربستان مخصوصاً در سال های اخیر کینه توزانه رفتار می کند نه عاقلانه.


دبیرکل حزب الله ادامه داد: آمریکا، اسرائیل و عربستان در جنایت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس شریک هستند. ترور این دو شهید برخلاف ترور شهید مغنیه و فخری زاده آشکارا انجام گرفت. شهید سلیمانی از شخصیتی کاریزماتیک برخوردار بود و قدرت تاثیرگذاری زیادی داشت و یک شخصیت انسانی متمایز بود. شهید سلیمانی مرد اقدامات راهبردی و برنامه ریزی و همزمان مرد میدان و تاکتیک بود.


سید حسن نصرالله گفت: شهید سلیمانی از لحاظ نظامی فرمانده ای راهبردی و همزمان رهبری تاکتیکی بود. در برهه قبل از شهادت حاج قاسم بسیار نگران بودم و بارها به وی در این خصوص هشدار دادم. من دلم برای حاج قاسم بسیار تنگ می شود، ما بارها با هم کار کردیم و با چالش ها مبارزه کردیم. من حس می کردم که من و حاج قاسم یک فرد واحد هستیم.


دبیرکل حزب الله ادامه داد: حاج ابومهدی المهندس شخصیتی بزرگ بود و باید به شکل بیشتری شناسانده شود. وی برای برعهده گیری مسئولیت در عراق شخصیتی مطرح بود اما همواره مشتاق میدان بود. خداوند عاقبت حاج قاسم و ابومهدی را به شهادت ختم کرد.


سید حسن نصرالله با بیان اینکه آمریکایی ها علیرغم میل خود و در نتیجه ضربات مقاومت از عراق خارج شدند، تاکید کرد: شهید ابومهدی المهندس در پیروزی علیه اشغالگران آمریکایی و داعش یک شریک اصلی بود. آمریکایی ها زیر آتش از عراق خارج شدند تا جایی که برای توقف عملیات مقاومت عراق علیه خود دست به دامن شهید سلیمانی شدند.


دبیرکل حزب الله افزود: شهید المهندس یکی از رهبران مقاومت در عراق و تمام موضوعات منطقه بود. شهید سلیمانی رابطه با گروه های مقاومت فلسطین را با تمام اختلافات رویکردی آنها توسعه داد. شهید سلیمانی برای حمایت لجستیک از گروه های فلسطینی هیچ خط قرمزی نداشت. وی در رساندن موشک های کورنت به مقاومت فلسطین در غزه نقش داشت. موشک های کورنت که ما در جنگ تموز از آن استفاده کردیم سوری ها از روسیه خریده بودند و سپس ما از آنها گرفتیم. بشار اسد رئیس جمهور سوریه با رساندن موشک های کورنت به حماس و جهاد اسلامی در غزه که دمشق از روسیه خریده بود، موافقت کرد.


سید حسن نصرالله تصریح کرد: شهید سلیمانی و گروهش در حمایت از فلسطین در تمام سطوح از هیچ چیز دریغ نکردند. بشار اسد رئیس جمهور سوریه رابطه ما با حماس بعد از بحران سوریه را درک می کرد.


دبیرکل حزب الله اظهار داشت: از خفت و خواری کشورهای عربی غافلگیر نیستم چرا که اکثر رژیم های عربی تنها در حرف از فلسطینی ها حمایت می کردند. ما به توافقات سازش از این زاویه نگاه می کنیم که مرحله نفاق تمام شد و ماسک ها برچیده شد و حقیقت این رژیم ها روشن شد.


 سید حسن نصرالله ادامه داد: ایران برای رژیم های عربی که توافقات سازش امضا کردند یک بهانه است چرا که آنها آرمان فلسطین را باری برای خود می بینند. هیچ چیز کسی در جهان را برای دست کشیدن از فلسطین توجیه نمی کند.


دبیرکل حزب الله افزود: قدرت محور مقاومت نسبت به سال های گذشته بسیار بیشتر است اما مهم مدیریت است. فلسطینی ها در مرزهای ۱۹۴۸ برادران و خانواده ما هستند و جزو کسانی هستند که بیشترین تمایل را برای آزادی فلسطین از بحر تا نهر دارند. در هرگونه جنگ آینده ذهن و قلب فلسطینی ها در مرزهای ۱۹۴۸ با ما خواهد بود.


سید حسن نصرالله با اشاره به دیدارهای متعدد با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سفیر اخیرش به لبنان، گفت: با برادر اسماعیل هنیه طی سفر اخیرش به لبنان چندین بار دیدار کردم و پیرامون موضوعات مختلف منطقه از جمله روابط دوجانبه و رابطه با سوریه صحبت کردیم.


دبیرکل حزب الله ادامه داد: رابطه بین حماس و سوریه باید ساماندهی شود و فضای مثبتی در این خصوص وجود دارد هرچند این موضوع نیاز به زمان دارد. فکر می کنم رویکرد حماس ساماندهی روابطش با دمشق بر اساس منطق است. با برادر هنیه در این خصوص صحبت کردیم که جنبش حماس باید در اصلاح رویکردهای منطقه از جمله نبرد حزب اصلاح یمن علیه جنبش انصارالله کمک نماید.


سید حسن نصرالله در ادامه گفت: حضور شهید قاسم سلیمانی در رسانه ها از زمان نبرد با داعش در عراق آغاز شد و این موضوع عمدی نبود. تلاش های حاج قاسم و قدرت قدس در حمایت از گروه های مقاومت فلسطین به دور از رسانه ها انجام می شد. حاج قاسم دنبال رسانه ای شدن، حضور در اخبار و مدح و ستایش نبود.


دبیرکل حزب الله در ادامه گفت: رابطه حاج قاسم با مرجعیت دینی در عراق بویژه در موضوعات اصلی خوب بود. بخش اعظم عملیات نظامی علیه اشغالگران آمریکایی در عراق توسط گروه های مقاومت اجرا شد. گروه های جوان بدون پوشش سیاسی مقاومت مسلحانه علیه نیروهای آمریکایی در عراق را آغاز کردند. شبکه های ماهواره ای عربی از پخش ویدئوهای عملیات مقاومت عراق علیه اشغالگران آمریکایی خودداری می کردند. مقاومت در عراق از حمایت حقیقی سپاه قدس و حاج قاسم سلیمانی برخوردار بود.


سید حسن نصرالله افزود: ۴۸۰۰ عملیات انتحاری توسط القاعده علیه عراقی ها اجرا شد اما عملیات مقاومت به صورت دقیق و برای فشار بر اشغالگران انجام شد. ارتش آمریکا حاج قاسم و سپاه قدس را به بمباران مراکز آنها در ایران در صورت تداوم حمایت از مقاومت عراق تهدید کرده بود. ارتش آمریکا نامه ای را به حاج قاسم برای کمک به عقب نشینی از عراق بدون در معرض خطر قرار گرفتن ارسال کرد.


دبیرکل حزب الله ادامه داد: محور مقاومت پیروزی های بسیار بزرگی کسب کرده است و بدون هیچ مبالغه ای از هر زمان دیگری قویتر است. محور مقاومت شهادت حاج قاسم سلیمانی را علیرغم اینکه بسیار سخت هم بود، هضم کرد.


سید حسن نصرالله گفت: حمله به پایگاه عین الاسد واکنش مهمی بود که نشان داد چطور رهبر یک کشور در جهان به آمریکا سیلی می زند. حمله به عین الاسد یک سیلی تاریخی بود چرا که معادله در رویارویی با آمریکایی ها برجاگذاشتن کشته نیست. واشنگتن گمان می کرد با ترور رهبران، به محور مقاومت خاتمه خواهد داد در حالی که حقیقت این است که محور مقاومت بر شخص استوار نیست. قصاص قاتلان شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس هدف هر فرد شریفی است و آمران و مجریان این اقدام هرکجا که هستند باید مجازات شوند.


دبیرکل حزب الله ادامه داد: آنچه باید تمام جهان بداند این است که خون رهبران پایمال نمی شود و قاتلان حاج قاسم و ابومهدی باید دیر یا زود مجازات شوند.


سید حسن نصرالله گفت: شهید سلیمانی نسبت به تلاش آمریکایی ها برای موج سواری روی انتفاضه ملت ها برای هدف قرار دادن برخی نظام ها نگران بود. شهید سلیمانی اولین کسی بود که نسبت به خطر علیه سوریه به دلیل حمایتش از مقاومت و به بهانه بهار عربی پی برد. طرف های حامی و تامین کننده مالی و فرمانده حقیقی گروه های معارض در سوریه به سرعت به درگیری های مسلحانه روی آوردند. با توافق بشار اسد رئیس جمهور سوریه با طرف های معارض برای حل سیاسی بحران تماس گرفته شد اما همه می گفتند که ما در شرایط راهکار سیاسی و مذاکره با نظام نیستیم و دولت سوریه طی چند روز سقوط خواهد کرد.


دبیرکل حزب الله ورود نظامی روسیه به جنگ سوریه را بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور پوتین در ابتدا برای ورود به سوریه مردد بود سپس حاج قاسم به روسیه رفت و نقشه میدانی را توضیح داد و در آن جلسه پوتین به حاج قاسم گفت که برای ورود به سوریه قانع شده است. حاج قاسم با شخصیت کاریزماتیک و منطق قوی و توضیحات راهبردی در قانع کردن پوتین برای ورود به سوریه بر اساس منطق و تحولات نقش داشت.


سید حسن نصرالله افزود: شهید سلیمانی در طول جنگ تموز بجز 48 ساعت آن هم برای ارائه گزارش اوضاع و تماس با برادران در سوریه و ایران از حومه جنوبی بیروت خارج نشد. بمباران هوایی اسرائیل طی جنگ تموز نتوانست مانع حمایت لجستیک از مقاومت شود. شهید سلیمانی نقش آفرینی کرد و مسئولیت پیگیری طرح اسکان آوارگان در پی جنگ تموز را برعهده داشت. برخی سیاستمداران لبنان برای کودتا علیه مقاومت تلاش داشتند مردم پس از جنگ تموز مدت بیشتری در خیابان ها آواره بمانند. حاج اسماعیل قاآنی زمانی که معاون حاج قاسم بود از تمام پرونده ها اطلاع داشت و حاج قاسم می گفت که حاج اسماعیل قاآنی جانشین او خواهد بود.


دبیرکل حزب الله گفت: وضعیت حزب الله و قدرت و روحیه و اراده آن بسیار خوب است. این اسرائیل است که نگران است نه مقاومت ، محور ما دست بالاتر را دارد و اسرائیل، بحران زده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران