همایش بین المللی همایش بین المللی همایش بین المللی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش بین المللی همایش بین المللی همایش بین المللی همایش بین المللی همایش بین المللی

همایش بین المللی "سرداران آسمانی" برگزار شد

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) درهمایش بین المللی "سرداران آسمانی" تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی تاثیرگذارترین فرد جبهه مقاومت بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) همایش بین المللی "سرداران آسمانی"،  با حضور تشکل های فرهنگی مردم نهاد از 15 کشور روزپنج شنبه(11 دی ماه)  به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.


آیت الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تسلیت شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و ابوالمهدی المهندس گفت: قطعا سردار سلیمانی تاثیر گذارترین فرد در جبهه مقاومت به حساب می‌آید، سبکی که ایشان دنبال میکرد باعث شد تا امروز حیات و زندگی این شهید بزرگوار مورد مطالعه قرار گیرد و این نشان از آن دارد که او یک پدیده کم نظیر، مجاهد و فرمانده بود.


وی افزود: حاج قاسم فرمانبر «حق» و از علم و نورالهی بهره مند بود؛ مجاهدی زاهد، عابد، عارف، شجاع در میدان های رزم، مجاهد فی سبیل الله و  به معنی دقیق کلمه، او یک مجاهد قرآنی و مصداق بارز اشداء علی الکفار و رحماء بینهم بود.


آیت الله رمضانی به ویژگی های اخلاقی سردار دلها اشاره کرد و گفت: او بسیار متوکل بود در قرآن کریم بر کلمه «توکل» بسیار تاکید شده است و حاج قاسم از دسته متوکلان بود.


دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه شهید سلیمانی بسیار اهل تواضع بود و نسبت به نیروهای خودش با تواضع حقیقی و واقعی رفتار میکرد؛ افزود: او اهل معرفت شهودی بود و همواره در سفارشاتی که به دوستان خودش میکرد می‌گفت، معرفت داشته باشید که عالم محضر خداوند است.


وی با بیان اینکه حاج قاسم بسیار مهربان و خوش اخلاق بود و در عین حال با قاطعیت و ابهت رفتار می‌کرد، اظهار داشت: یکی از ویژگی های بارز او این بود که ارتباط عمیقی با اهل بیت (ع) داشت؛ او عاشق و دلداده اهل بیت(ع) بود؛ محبت به اهل بیت (ع) یک امر وجودی و ذاتی است و این محبت در ذات حاج قاسم  رسوخ کرده بود و البته که این محبت در طول محبت به خداست.


دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: در میان اهل بیت(ع) سردار سلیمانی به حضرت زهرا(س) ارادت و عشق بی نظیری داشت و همین محبت به اهل بیت(ع) بسیار در زندگی ایشان تاثیر گذار بود؛ حاج قاسم زاهد بود، به هیچ عنوان وابسته این دنیا نبود، اگر در این دنیا چیزی به دست می آورد خوشحال نمی شد و اگر چیزی از دست می داد ناراحت نمی شد؛ او بسیار متدین و دین باور بود و از مواردی که ممکن است بسیاری از افراد به راحتی از آن گذر کنند او نمی گذشت؛ او  دین را محور اصلی زندگی خود قرار داده بود


وی ادامه داد: حاج قاسم با آنهایی که در صدد زورگویی به بشریت بودند، به طور قاطع برخورد میکرد و در نهایت هم به دست شرورترین آنها یعنی آمریکای جنایتکار به شهادت رسید؛ ما باید از شخصیت ایشان الگو بگیریم و از آنها که مخالف حرکت اهل بیت(ع) و وحدت هستند برائت جوییم.


آیت الله رمضانی در پایان گفت: در خصوص معرفت و محبتی که حاج قاسم در دلش نسبت به اهل بیت (ع) داشت سخن بسیار است؛ چنین مجالس و محافلی شناخت ما را نسبت به این شهید عزیزمان بیشتر می کند؛ امیدواریم که خداوند متعال روح  شهیدان حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را با اهل بیت (ع) محشور گرداند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران