استقبال مردم جهان از سال نو میلادی در سایه محدودیت‌های کرونایی استقبال مردم جهان از سال نو میلادی در سایه محدودیت‌های کرونایی استقبال مردم جهان از سال نو میلادی در سایه محدودیت‌های کرونایی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استقبال مردم جهان از سال نو میلادی در سایه محدودیت‌های کرونایی استقبال مردم جهان از سال نو میلادی در سایه محدودیت‌های کرونایی استقبال مردم جهان از سال نو میلادی در سایه محدودیت‌های کرونایی استقبال مردم جهان از سال نو میلادی در سایه محدودیت‌های کرونایی استقبال مردم جهان از سال نو میلادی در سایه محدودیت‌های کرونایی

استقبال مردم جهان از سال نو میلادی در سایه محدودیت‌های کرونایی

کشورهای جهان مراسم جشن آغاز سال ۲۰۲۱ میلادی را در شرایطی بی‌سابقه و در سایه تداوم محدودیت‌های کرونایی جشن گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از پایگاه خبری عربی۲۱،  امروز جمعه  (12 دی ماه) کشورهای جهان  در سایه محدودیت‌ها برای مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا به استقبال سال جدید رفتند و میلیاردها نفری که مشتاق خداحافظی با سال ۲۰۲۰ میلادی، سال درگیری با کرونا بودند، همچنان  تحت الشعاع این بیماری منحوس قرار دارند.


پس از یک سال دشوار که در آن حداقل یک میلیون و هفتصد هزار نفر در اثر اپیدمی  کرونا جان خود را از دست دادند، جهش‌های جدید این ویروس باعث تشدید مجدد محدودیت‌ها در سطح جامعه شده است.


کشورهای جزیره‌ای ساموئا، کیریباتی، نیوزیلند و فیجی در اقیانوس آرام، نخستین مناطقی از جهان بودند که وارد سال ۲۰۲۱ میلادی شدند.


همزمان با ورود نیوزیلند به سال جدید در شهرهای اوکلند و ولینگتون این کشور مراسم نورافشانی زیبا و بزرگی برگزار شد.


در سیدنی، بزرگترین شهر استرالیا نیز نمایش‌های نور بندر را روشن کردند، اما تعداد کمی از مردم در این مراسم شرکت کردند.


 در میدان تایمز شهر نیویورک آمریکا هم که معمولاً در آستانه سال نو روزهای پرشوری را سپری می‌کرد و جمعیت زیادی در آنجا برای شمارش معکوس آغاز سال نو تجمع می‌کردند، امسال با محاصره محله منهتن توسط نیروهای پلیس، مردم به دنبال کردن برنامه‌های جشن نو از خانه‌ها تشویق شدند تا از خانه‌ها شمارش معکوس تلویزیونی را تماشا کنند.


ایالات متحده کشوری است که بیشتر از همه کشورها تحت تأثیر همه گیری کرونا بوده است.


در هنگ کنگ، علی‌رغم محدودیت‌ها، برخی برای جشن آغاز سال ۲۰۲۱ میلادی به بیرون از خانه‌هایشان آمدند و در کنار ساحل بندر ویکتوریا جمع شدند تا سلفی بگیرند.


در توکیو، جایی که ساکنان آنجا پس از ثبت ۱۳۰۰ مورد ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته با احتمال وضع اضطراری روبرو هستند، مردم در حالی که ماسک زده بودند برای انجام آداب سال نو صف کشیدند.


در شهر ووهان چین، جایی که ویروس برای نخستین بار در اواخر سال گذشته ظاهر شد، هزاران نفر برای جشن سال نو جمع شدند و در «تایپه» نیز با جمعیتی که برای تماشای آتش بازی آمده بودند جشن گرفت؛ اما در شهرهای دیگر مردم محتاط‌تر عمل کرده و در دسته‌های کم‌تری به آتش بازی پرداختند.


در ایتالیا جایی که تصاویر وحشتناک سردخانه‌های موقت اجساد فوتی‌های کرونا و همچنین تصاویر امدادگران خسته جهان را به شدت متاثر کرده است،  تا ۷ ژانویه محدودیت‌های سراسری برقرار است و از ساعت ۱۰ شب منع تردد ایجاد شده است.


از فرانسه گرفته تا لتونی و برزیل، پلیس و بعضاً پرسنل نظامی در بسیاری از شهرها مستقر شده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که منع رفت و آمد یا ممنوعیت تجمع در تعداد زیاد رعایت شده است.


در لندن که بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شده است، «پتی اسمیت»، خواننده و ترانه‌سرای ۷۴ ساله آمریکایی با تقدیر از کادر درمان که در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند، با پخش از صفحه نمایش در میدان Piccadilly و پخش زنده از یوتیوب سال نو را جشن گرفت.


در «دبی» هزاران نفر از ساکنان آنجا با وجود ثبت موارد جدید ابتلا به ویروس آتش بازی و لیزر را در برج خلیفه، بلندترین برج جهان تماشا کردند. همه حاضران در اماکن تجمع در هتل‌ها یا رستوران‌ها هم موظف به استفاده از ماسک بودند.


در بیروت که هنوز درگیر پیامدهای انفجار بندر بیروت در چهارم آگوست گذشته است مقامات با کاستن از سطح محدودیت‌ها زمان منع تردد را تا ساعت سه صبح عقب انداختند و کافی شاپ‌ها و کلوپ‌های شبانه و دیگر جشن ها در سطح شهر رونق گرفته بود.


در ساحل دریاچه یخ زده بایکال در سیبری که دمای هوا به ۳۵ درجه زیر صفر می‌رسد حدود دوازده شهروند روسی در آستانه تحویل سال نو میلادی به غواصی در آب‌های یخ زده این دریاچه پرداختند.


در برزیل که تاکنون بیش از ۱۹۳ هزار مرگ بر اثر ابتلا به کرونا ثبت شده است و دومین کشور آسیب‌دیده از نظر کرونا در جهان محسوب می‌شود، کادر پزشکی از رسیدن موج جدید این بیماری نگران هستند.


در روزهای اخیر شبکه‌های اجتماعی ویدئوهایی را از افراد زیادی در برزیل نشان دادند که بدون ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم شبانه جشن سال نو حضور داشتند و شبکه‌های تلویزیونی هم نیروهایی از پلیس را نشان می‌داد که کلوپ‌های شبانه را که مملو از شهروندان بود، تعطیل می‌کردند.




نظرات کاربران