خدمات شهید سلیمانی به مظلومان جهان بی‌نظیر بود خدمات شهید سلیمانی به مظلومان جهان بی‌نظیر بود خدمات شهید سلیمانی به مظلومان جهان بی‌نظیر بود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خدمات شهید سلیمانی به مظلومان جهان بی‌نظیر بود خدمات شهید سلیمانی به مظلومان جهان بی‌نظیر بود خدمات شهید سلیمانی به مظلومان جهان بی‌نظیر بود خدمات شهید سلیمانی به مظلومان جهان بی‌نظیر بود خدمات شهید سلیمانی به مظلومان جهان بی‌نظیر بود

خدمات شهید سلیمانی به مظلومان جهان بی‌نظیر بود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در وبینار بزرگداشت مقام ولای شهید سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت، خدمات شهید سلیمانی به مظلومان جهان را بی‌نظیر عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در وبینار بزرگداشت مقام ولای شهید سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت که از سوی معاونت بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد با تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همراهانشان گفت: این شهدا به طور مستقیم به دست ترامپ و مزدوران آمریکایی به شهادت رسیدند که در تقابل مشخص حق و باطل بود. 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به سخن رهبری درباره مکتب حاج قاسم ابراز داشت: شهید سلیمانی از کم‌نظیرترین فرماندهان اسلام بود؛ خدماتش در کشورهای مختلف اسلامی بی‌نظیر و تأثیرگذار بود و تشییع او نیز بسیار با شکوه برگزار شد. 
وی مکتب سلیمانی را نمونه‌ای مکتب اهل بیت (ع) ارزیابی کرد و اظهار داشت: شهید سلیمانی شخصیتی جامع بود؛ در فرماندهان نظامی جهان، فرماندهانی تک بعدی داریم که فقط نظامی هستند و خو و خصلت آن‌ها هم نظامی شده است و در برخورد با مردم و حتی خانواده خود نیز آن خو و خصلت را کنار نمی‌گذارند ولی شهید سلیمانی تک بعدی نبود. 
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب ادامه داد: اگر در سیاست وارد می‌شد اخلاق را فراموش نمی‌کرد؛ اگر در نظامی‌گری وارد می‌شد از حق تجاوز نمی‌کرد؛ وقتی به منزل کسی که با داعش همکاری می‌کرد وارد شده بود، نامه نوشته بود که من وارد این منزل شدم، سعی کردم خسارتی وارد نشود، اما اگر چنین چیزی بود با فلان شماره تماس بگیرید تا جبران خسارت کنم. 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به سخنرانی‌های به جا و به موقع و به اندازه شهید سلیمانی گفت: زاهد شب و شیر روز بود؛ کسی که برای ترامپ ارزشی قائل نبود، ولی در مقابل یک فرزند شهید به زانو می‌نشست و او را در آغوش می‌گرفت؛ دلی پر از محبت و عطوفت برای فرزندان شهدا داشت. 
وی سید حسن نصر الله را یکی از افتخارات جهان اسلام توصیف کرد که رژیم صهیونیستی را در جنگ 33 روزه به زانو در آورد و پس از آن نیز چنین کرد و افزود: سید حسن نصر الله می‌گوید حاج قاسم انسان چند بعدی و جامع بود. 
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به بیانی از حضرت علی (ع) مبنی بر پیشه کردن تقوا قبل از جبهه و جنگ و لزوم داشتن برخی صفات برای یک رزمنده مسلمان، اظهار داشت: شهید سلیمانی رزمنده‌ای بصیر، شکیبا، حق شناس، اطاعت پذیر بود و هر حرکت و تلاش او با بینش کامل بود به طوری که گویا همان لحظه فکر می‌کرد باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشد. 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی از دیگر ویژگی‌های سردار دل‌ها، مردم‌داری و عشق به مردم ارزیابی کرد و اظهار داشت: سردار دل‌ها عشق به مردم را از شهیده این روزها یاد گرفت، به حضرت زهرا (س) که لباس عروسی خود را بخشیدند و سه روز برای رساندن خیر به مردم با آب افطار کردند خیلی علاقمند بود، به دلیل همین عشق و ارادت به آن حضرت، منزل خود را در کرمان به عنوان یک مرکز فرهنگی به نام حسینیه حضرت الزهرا (س) قرار داد. 
وی با استناد به احادیثی از حضرت علی (ع) و امام صادق (ع) نتیجه گرفت: شهید سلیمانی مردمدار و اهل انفاق و وظیفه‌شناس بود، حتی بیش از وظیفه‌شناسی خود را وقف وظیفه کرده بود؛ از ساعت کار گذشته و حق مأموریت و اضافه کار هم نمی‌گرفت؛ این روحیه خیلی ارزشمند است. 
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب افزود: شهید سلیمانی بینش صحیح داشت و در کنار آن وظیفه خود را می‌شناخت، هیچ وقت تنبلی نمی‌کرد؛ شهادت ایشان هم خارج از ساعت اداری بود؛ وقتی وظیفه‌ای به خوبی انجام می‌شد و موفقیتی حاصل می‌شد اشک شوق می‌ریخت. 
 سرپرست حجاج ایرانی در پایان گفت: ویژگی‌های این سردار بیش از این‌ها است؛ این خدمات و ایثارها باعث تشییع با شکوه شهید سلیمانی در عتبات عالیات، مشهد، تهران، قم و کرمان شد؛ کسی مردم را برای تشییع مجبور نکرده بود و اینگونه خداوند پاداش اعمال پاکان را عطا می‌کند.


| شناسه مطلب: 104315




شهید سلیمانی



نظرات کاربران