پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درپی درگذشت آیت الله مصباح یزدی

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت  در پیامی شخصیت آیت الله مصباح یزدی را در دفاع از سنگرهای عقیدتی مکتب اهل بیت و آموزه های اسلامی خستگی ناپذیر توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در پی ارتحال فقیه عالیقدر آیت اللّه محمد تقی مصباح یزدی پیام تسلیتی صادر کرد.متن این پیام به شرح زیر است:


بسمه تعالی


«إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ- امام علی (ع)»روح عبد صالح الهی، عالم ربانی، فقیه کلامی، متفکر و حکیم عالیقدر، آیت الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی طاب ثراه پس از یک عمر تلاش و خدمت و تحمل بیماری در جوار رحمت واسعه الهی آرام گرفت.


این شخصیت والا در نظریه پردازی و دفاع از سنگرهای عقیدتی مکتب اهل بیت و آموزه های اسلامی خستگی ناپذیر بود.


کارنامه ایشان در پر کردن سنگرهای نظام مانند عضویت در مجلس خبرگان رهبری، مناظره های کلان و بین الادیانی، تبین اندیشه های دینی، تربیت طلاب و شیفتگان معارف دینی راه اندازی مراکزعلمی و پژوهشی، بخشی از برکات الهی توسط این بنده با اخلاص اوست.


صراحت لهجه در دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب،تقوی، اخلاص، تواضع و زمان شناسی، ازخصوصیات ویژه آن مرحوم بود.


فقدان آن عالم ربانی که در زمره ارادتمندان به امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود بی شک ثلمه عظیمی برای حوزه های علمیه ، دانشگاهی و دین شناسی است.


اینجانب این ضایعه مولمه را به حضرت بقیه الله اعظم ارواحنا له الفدا، مقام معظم رهبری، جامعه حوزوی و علمی کشور، شاگردان و مخصوصاً بازماندگان ارجمند ایشان تسلیت گفته و رحمت، علو درجات و حشر با اولیای الهی را برای آن عالم بزرگوار از خدای منان مسئلت می نمایم.


سید عبدالفتاح نواب


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت




مطالب مرتبط

نظرات کاربران