سردار سلیمانی، بنیان‌گذار ستاد بازسازی عتبات عالیات بود سردار سلیمانی، بنیان‌گذار ستاد بازسازی عتبات عالیات بود سردار سلیمانی، بنیان‌گذار ستاد بازسازی عتبات عالیات بود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سردار سلیمانی، بنیان‌گذار ستاد بازسازی عتبات عالیات بود سردار سلیمانی، بنیان‌گذار ستاد بازسازی عتبات عالیات بود سردار سلیمانی، بنیان‌گذار ستاد بازسازی عتبات عالیات بود سردار سلیمانی، بنیان‌گذار ستاد بازسازی عتبات عالیات بود سردار سلیمانی، بنیان‌گذار ستاد بازسازی عتبات عالیات بود

سردار سلیمانی، بنیان‌گذار ستاد بازسازی عتبات عالیات بود

معاون فرهنگی مشارکت‌های مردمی ستادبازسازی عتبات: پس از یک ماموریت کاری که حاج قاسم از حرم حضرت امیرالمومنین (ع) زیارت کرد، تصمیم به تشکیل ستاد بازسازی عتبات عالیات گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، یوسف افضلی معاون فرهنگی مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات در مجله صبحگاهی "سلام سردار" رادیو مقاومت اظهار کرد: در سال ۱۳۸۲ سردار سلیمانی برای ماموریتی به عراق رفته بود که برای زیارت به حرم امیرالمومنین (ع) مشرف می‌شود، در این مراجعه می‌بیند که درب‌های حرم مقدس بسته است، وقتی درب حرم را باز می‌کند؛ سردار سلیمانی می‌بیند که درب حرم شکسته است، هنگام ورود می‌بیند صحن کثیف بوده و هنگام زیارت ضریح گرد و غبار روی ضریح را می‌بیند و در این زیارت تصمیم می‌گیرد که برای بازسازی حرم مطهر امیرالمومنین (ع) اقدام کند و از این نقطه ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکیل می‌شود.


وی افزود: سردار سلیمانی در کنار بعد نظامی با توجه به علاقه و ارادتی که به اهل بیت (ع) دارد، تصمیم می‌گیرد با کمک‌های مردمی در کنار وظیفه شان نسبت به بازسازی عتبات عالیات اقدام کند و امروز ستاد بازسازی عتبات عالیات دو ماموریت عمده دارد، اولی در ایران و جمع آوری نذورات مردمی و دومی نیز بازسازی اعتاب مقدسه است.


معاون فرهنگی مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات بیان کرد: سردار سلیمانی از همان تشکیل ستاد بازسازی عتبات علمدار این ستاد بود و تاکید داشت که نذورات مردمی در همان محلی که مردم نذر کردند هزینه شود و تمامی نذورات ثبت شده و گزارش‌های شفافی تهیه شود، نسبت به اعتماد مردم و دقت در هزینه کرد نذورات مردمی حساسیت بالایی در سردار سلیمانی وجود داشت.
افضلی بیان کرد: برنامه کوتاه مدت ستاد بازسازی عتبات عالیات نظافت ۶ ماهه اعتاب مقدسه بود، بعد در طرح میان مدت ۱۵۰ پروژه اجرا شد و در مرحله توسعه نیز توسعه صحن‌های اعتاب در دستور کار قرار گرفت، یکی از این طرح‌ها صحن حضرت زهرا (س) در حرم امیرالمومنین (ع) با ۲۲۰ هزار متر مربع مساحت است که ۹۵ درصد پیشرفت داشته است؛ شبستان حضرت زینب (س) در جوار حرم سیدالشهدا نیز با ۱۴۰ هزار مترمربع نیز دیگر پروژه توسعه‌ای در دست اجراست.


وی با بیان اینکه همه استان‌های کشور در بازسازی عتبات عالیات مشارکت جدی و ویژه دارد، اشاره کرد: سردار سلیمانی اصرار داشت حتی یک روز نیز کار ساخت و ساز و توسعه اعتاب تعطیل نشود و با وجود بروز اغتشاش‌هایی در عراق و بعد از آن با شیوع کرونا کار ساخت و ساز صحن حضرت زهرا (س) و شبستان حضرت زینب (س) تعطیل نشد.


معاون فرهنگی مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات خاطرنشان کرد: توسعه پیاده‌روی اربعین و تکریم زائران اربعین از تاکیدات ویژه سردار سلیمانی بود، تامین امنیت این پیاده روی میلیونی را برعهده گرفته بود و کمیته اسکان و تغذیه زائران اربعین نیز برعهده ستاد بازسازی عتبات گذاشته شده بود. حاج قاسم تاکید ویژه داشت که به زائران سیدالشهدا (ع) تا حد امکان خدمت شود تا زائران در زیارت خود مشکلی نداشته باشند.


افضلی مطرح کرد: سردار سلیمانی همیشه می‌گفت آرزو دارم تا طرح توسعه حرم‌ها در سامرا نیز اجرا شود و می‌گفت شاید به عمر من کفاف ندهد، اما شما این طرح را پیگیری کنید.
معاون فرهنگی مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات افزود: در این راستا تفاهم نامه‌ای نیز منعقد شده است و طرح توسعه در حرم امامین عسکرین (ع) نیز آغاز خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران