وبینار بین المللی شهدای قدس؛ شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس برگزار شد وبینار بین المللی شهدای قدس؛ شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس برگزار شد وبینار بین المللی شهدای قدس؛ شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
وبینار بین المللی شهدای قدس؛ شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس برگزار شد وبینار بین المللی شهدای قدس؛ شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس برگزار شد وبینار بین المللی شهدای قدس؛ شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس برگزار شد وبینار بین المللی شهدای قدس؛ شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس برگزار شد وبینار بین المللی شهدای قدس؛ شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس برگزار شد

وبینار بین المللی شهدای قدس؛ شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس برگزار شد

دبیرکل مجمع تقریب در وبینار بین المللی شهدای قدس؛ شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس اظهار داشت: سردار دلها درس وحدت را از امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب فرا گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، صبح امروز در وبینار بین المللی «شهدای قدس؛ شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس» که به همت این مجمع برگزار شد، با اشاره به آیه مبارکه «مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا» خاطرنشان کرد: سخن از شهید بزرگوار، قاسم سلیمانی بدون بزرگداشت مرد بزرگی که با معنویت و کلام خود نسلی متشکل از قاسم سلیمانی و امثال او را پرورش داد، امکان ندارد. این مرد بزرگ امام خمینی (ره) بود. 


شهریاری به بارزترین شاخصه های مکتب امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: پس از امام راحل این مکتب به وسیله امام خامنه ای (حفظه الله) به طور کامل ادامه یافته است.


وی افزود: حاج قاسم سلیمانی از برجسته ترین فارغ التحصیلان این مکتب بود و عمیقاً ایمان داشت که وعده خداوند حق است و خداوند سبحان هرکس را که به یاری خداوند بشتابد، یاری خواهد کرد و عاقبت نیکو از آن متقیان است.


دبیرکل مجمع تقریب اظهار کرد: مسئله وحدت اسلامی از دروسی بود که شهید سلیمانی از امام خمینی (ره) و امام خامنه ای فرا گرفته بود. چرا که امت اسلامی بدون این وحدت نمی تواند قائم و استوار باشد و نمی تواند تمدن نوین اسلامی را بنا کند.


وی در پایان تأکید کرد: سلیمانی تنها یک فرد نبود بلکه یک مکتب بود و همانطور که حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) فرمودند، شهید سلیمانی شجره طیبه بود.


شیخ «ماهر حمود» دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت، دیگر سخنران ایم وبینار اقدام متجاوزانه آمریکا در ترور شهیدان سلیمانی و المهندس را بسیار بی شرمانه خواندو گفت:  آمریکا با این اقدام قواعد بازی را نقض کرده و همه قوانین بین المللی را زیر پا گذاشت. آمریکا حتی همه ادعاهای خود مبنی بر دفاع از حقوق بشر را نیز زیرپا گذاشت و نشان داد که همه ادعاها برای منافع خود است نه سایر ملت ها.


ماهر حمود ادامه داد: کینه ای که در ترور شهیدان سلیمانی و المهندس نمایان شد و ترامپ به آن افتخار می کرد، بیانگر اهمیت وجود این دو شهید بزرگوار، اهمیت نیروی قدس و همچنین نتایج و دستاوردهای این بزرگواران در مقابله با صهیونیسم جهانی است.



دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت در ادامه به ویژگی های اخلاقی شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: همه اعضای مقاومت از اخلاق این شهید درس می گرفتند زیرا اخلاق او بسیار عالی و متواضعانه بود و توجه او به ضعفا و نیازهای همه مردم بسیار ستوده بود. او در میان نیروهای خود هیچ تفاوتی قائل نبود و نتیجه این اخلاق عالی، محبتی بود که در قلوب دوستداران او به وجود آمده بود و در مراسم تشییع پیکر او خود را نشان داد.


حمود تأکید کرد: رفتار شهید سلیمانی رفتاری واقعی و بیانگر مقابله با فتنه های مذهبی بود؛ رفتار او نماد تجربه بزرگ تقریب مذاهب بود. امیدواریم یاد او همچنان باقی بماند و راه او ادامه یابد.


شیخ «بلال شعبان» رئیس جنبش توحید اسلامی لبنان، نیزدر سخنانی با اشاره به نخستین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی که به دست آمریکایی ها به شهادت رسید گفت: ترور شهید سلیمانی از آن رو به وسیله آمریکا انجام شد که دولت این کشور نسبت به شهید سلیمانی احساس خطر می کرد چرا که حاج قاسم تمام مرزها را در نوردیده بود تا بتواند ارتشی 20 میلیونی تشکیل دهد و آن را برای آزادی قدس آماده سازد.



این عالم اهل سنت لبنانی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم درباره پاسخ به آمریکا و تأخیر در این پاسخ سخن می گویند اما این پاسخ باید قدرتمند و بی پروا باشد زیرا اقدامات و جنایات اسرائیل و آمریکا، بسیار زیاد است به طوری که حتی قابل شمارش نیست. از ترور حاج قاسم سلیمانی گرفته تا ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای ایران، حاج عماد مغنیه، فتحی شقاقی، شیخ احمد یاسین و تمام فرماندهان مقاومت و همه دانشمندان شرق و غرب کره زمین؛ این ترورها را نمی توان با ترور این فرد یا آن فرد یا موشک باران این منطقه یا آن منطقه پاسخ داد؛ بلکه پاسخ واقعی و قطعی به این جنایات، از بین بردن رژیم صهیونیستی از روی زمین است.


وی افزود: ما در مرحله ضعف رژیم صهیونیستی و شکست آنها در تمام جنگ ها هستیم، اما با وجود این جنگ ها اختلافات قومی و مذهبی و نژادی میان ما به وجود آمده است و دشمنان خواستار ایجاد این اختلافات میان ما هستند تا بتوانند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را از وضعیت مخفیانه خارج ساخته و به روابط علنی تبدیل کنند. اما همه این عادی سازی ها نخواهد توانست مواضع ما در مقابله با رژیم صهیونیستی را تغییر دهد.


در ادامه آیت الله نوری حاتم الساعدی از علمای دینی عراق با بیان اینکه  شهید سردار قاسم سلیمانی یک فرمانده نظامی مخلص ، شجاع مسلط به راهبردهای نظامی و الگویی برای دیگر رزمندگان بو، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی مردی فرا مذهبی و بلکه فرادینی بود؛ شیعه و سنی و مسیحی و ایزدی و ... فرقی برای او نداشت و به مردم فلسطین که اهل سنت هستند در مقابله با رژیم صهیونیستی خدمات شایانی ارائه کرد.



 


وی افزود: او قلبی رئوف و مهربان داشت و بسیار به فرزندان شهدا و نیازمندان و فقرا اهتمام می ورزید؛ شهادت آرزوی دیرینه اش بود و سرانجام به دست شقی ترین و زبون ترین خلق خدا به شهادت رسید.


آیت الله حاتم السعادی خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار بر خلاف بسیاری دیگر از رهبران عراقی گرفتار طایفه گری نشده بود و در موصل، صلاح الدین و اربیل در کنار برادران اهل سنت و مسیحی ها و  ایزدی ها و ... ایستاد و در نهایت هم در کنار شهید حاج قاسم سلیمانی به فیض شهادت نائل گردید.


شیخ «زهیر جعید» هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی لبنان، هم شهید قاسم سلیمانی را یک امت توصیف کرد و اظهار داشت: او تنها به فکر خود، خانواده و کشورش نبود بلکه عزت و کرامت و پیروزی را برای همه امت اسلامی می خواست و میان شیعه و سنی، مسیحی و مسلمان، عرب و فارس تفاوتی قائل نبود.


جعید تأکید کرد: او عاشق فلسطین و قدس و مقدسات اسلامی بود با اینکه مردم فلسطین از اهل سنت هستند اما شهید سلیمانی میان مردم فلسطین و مردم شیعه لبنان تفاوتی نمی گذاشت و میان مقاومت فلسطین و مقاومت لبنان که یک مقاومت شیعی است و حزب الله در رأس آن قرار دارد، فرقی قائل نبود و هر دو را حمایت می کرد.


وی تصریح کرد: زمانی که همه دنیا در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده بودند و اموال کشورهای عربی و سلاح های آمریکایی و فرودگاه های باز به روی صهیونیست ها و موشک های هوشمند برای ضربه زدن به مقاومت بسیج شده بودند، شهید قاسم سلیمانی در کنار مردم لبنان ایستاد و از آنها حمایت کرد. همچنین نیروی قدس و جمهوری اسلامی ایران و حضرت آیت الله خامنه ای در کنار مردم لبنان ایستادند تا پیروزی محقق شود.



وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز دوستان و پیروان شهید سلیمانی در برابر خون این شهید سکوت نخواهند کرد و به زودی پیروزی های بزرگی بدست خواهند آورد که روح این شهید را شاد خواهد کرد.


زهیر جعید درباره شهید ابومهدی المهندس نیز گفت: این شهید نیز از افراد بزرگی است که جان خود را برای مبارزه با تکفیری ها و صهیونیسم فدا کرد. او همواره حتی تا زمان شهادت در کنار شهید قاسم سلیمانی بود و مسیر آنها مسیری جز پیروزی نبود.


شیخ «حسان عبدالله» رئیس هیأت اداری تجمع علمای مسلمان لبنان، نیز با بیان قطعه ای ادبی، درباره شهید قاسم سلیمانی گفت: باید او را بزرگ دانست همانگونه که بسیار بزرگ بود. از زیبایی چهره او به وجد می آمدم و زمانی که آیات قرآن را برایم می خواند غم را از چهره ام پاک می کرد. صفحات قرآن را برایم می خواند و منقلب می شد ... همواره خود را در مقابل خون تو اندوهگین می یابم. راز تو چیست؟ تلاش می کنم به پاسخ این سوال دست یابم اما موفق نمی شوم.



وی در ادامه قطعه ای ادبی نیز درباره فضائل شهید ابومهدی المهندس قرائت کرد و در پایان گفت: چگونه می توان با کلمات ساده درباره انسان هایی سخن گفت که عظمت آنها تمام کلمات را در می نوردد؛ لذا با این کلمات نمی توان آنها را توصیف کرد و این شهادت آغازی برای پایان یافتن دوران دشمنان و آغاز پیروزی و بیداری هرچه بیشتر ملت های ما است.


در این وبینار بین المللی شیخ غازی حنینه امام جماعت و خطیب مسجد حمزه سید الشهداء شهر صیدای لبنان نیز تصریح کرد: شهید حاج قاسم شخصیتی ممتاز و برجسته از مدرسه  امام خمینی(ره)، مدرسه اسلام و نبوت و اهل بیت(ع) بود.


شیخ حنینه ادامه داد: شهید حاج قاسم علاوه بر حمایت از مقاومت در عراق و سوریه و ... در مقابله با تروریسم تکفیری، در غزه مبدع تونلهایی بود که انواع سلاح از این تونلها برای مقابله با رژیم صهیونیستی به دست نیروهای مقاومت می رسید؛ در جنگ 33 روزه لبنان هم از مقاومت این کشور حمایت کامل کرد؛ هم و غم او مقاومت و مردم و سرزمین لبنان بود.



وی تصریح کرد: شهید ابو مهدی المهندس هم با تروریسم داعشی در عراق به خوبی مقابله کرد، تروریسمی که در پی چپاول اموال نفتی این کشور بود؛ او جوانان عراقی اعم از شیعه و سنی و ایزدی و سریانی و آشوری و ... را به دور هم جمع کرد تا از مساجد،کلیساها، حسینیه ها و بلکه از کرامت و عزت مردم این کشور حمایت کنند.


 


 




نظرات کاربران