کسانی که کارهای خوبشان در کارنامه دیگران ثبت می‌شود کسانی که کارهای خوبشان در کارنامه دیگران ثبت می‌شود کسانی که کارهای خوبشان در کارنامه دیگران ثبت می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کسانی که کارهای خوبشان در کارنامه دیگران ثبت می‌شود کسانی که کارهای خوبشان در کارنامه دیگران ثبت می‌شود کسانی که کارهای خوبشان در کارنامه دیگران ثبت می‌شود کسانی که کارهای خوبشان در کارنامه دیگران ثبت می‌شود کسانی که کارهای خوبشان در کارنامه دیگران ثبت می‌شود

کسانی که کارهای خوبشان در کارنامه دیگران ثبت می‌شود

عرض می‏‌کند: الهی! این کارنامه من نیست! زیرا من در آن طاعات خود را نمی‏‌بینم! به او گفته می‌‏شود: پروردگار تو نه خطا می‏‌کند و نه فراموش. عمل تو به سبب غیبت کردن از مردم بر باد رفت.

پایگاه اطلاع رسانی حج روایت زیر از پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) را درباره ثبت کارهای خوب افراد در کارنامه دیگران از کتاب «جامع الاخبار(شعیری)  منتشر می کند.


 


حضرت محمد مصطفی (ص) :


یؤتی بِاَحَدٍ یَومَ القیامَةِ یوقَفُ بَینَ یَدَیِ اللّه‏ِ وَ یُدفَعُ إِلَیهِ کِتابُهُ فَلایَری حَسَناتِهِ فَیَقولُ: اِلهی لَیسَ هذا کِتابی فَاِنّی لا اَری فیها طاعَتی! فَیُقالُ لَهُ: اِنَّ رَبَّکَ لا یَضِلُّ وَ لایَنسی ذَهَبَ عَمَلُکَ بِاغتیابِ النّاسِ ثُمَّ یُؤتی بِآخَرَ وَ یُدفَعُ اِلَیهِ کِتابُهُ فَیَری فیهِ طاعاتٍ کَثیرَةً فَیَقولُ: اِلهی ما هذا کِتابی فَاِنّی ما عَمِلتُ هذِهِ الطّاعاتِ فَیُقالُ: لاَنَّ فُلانا اغتابَکَ فَدُفِعَت حَسَناتُهُ اِلَیکَ.


روز قیامت فردی را می‏‌آورند و او را در پیشگاه خداوند نگه می‏‌دارند و کارنامه‌‏اش را به او می‏‌دهند، اما حسنات خود را در آن نمی ‌بیند. عرض می‏‌کند: الهی! این کارنامه من نیست! زیرا من در آن طاعات خود را نمی‏‌بینم! به او گفته می ‌شود: پروردگار تو نه خطا می‏‌کند و نه فراموش. عمل تو به سبب غیبت کردن از مردم بر باد رفت.


سپس مرد دیگری را می‏‌آورند و کارنامه ‏اش را به او می‌دهند. در آن طاعت بسیاری را مشاهده می‏‌کند. عرض می‏‌کند: الهی! این کارنامه من نیست! زیرا من این طاعات را بجا نیاورده‌‏ام! گفته می‏‌شود: فلانی از تو غیبت کرد، حسنات او به تو داده شد.


«جامع الاخبار(شعیری) صفحه 147»




مطالب مرتبط

نظرات کاربران