حواشی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در عربستان حواشی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در عربستان حواشی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حواشی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در عربستان حواشی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در عربستان حواشی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در عربستان حواشی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در عربستان حواشی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در عربستان

حواشی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در عربستان

چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در منطقه العلا در عربستان با حواشی مختلفی همراه بود که غیبت ولیعهد ابوظبی و ذوق زدگی ولیعهد سعودی از مشارکت امیر قطر از جمله آنهاست. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، روزنامه رای الیوم در مطلبی به حواشی چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در منطقه العلا در عربستان پرداخته است.


این رسانه به مشارکت شیخ محمد بن راشد حاکم دبی و عدم حضور محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی پرداخته و آورده است: عدم مشارکت ولیعهد ابوظبی سوالاتی را درباره موضع امارات نسبت به آشتی با قطر مطرح می کند.


 رای الیوم در ادامه به استقبال ولیعهد سعودی از امیر قطر اشاره کرده و گزارش داد: مهمترین استقبال در واقع استقبال محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از شیخ تمیم امیر قطر در پای هواپیما و گفتگوی چند دقیقه با وی بود واینکه طرفین با وجود کرونا یکدیگر را در آغوش کشیدند؛ اما خبری از ملک سلمان نبود.


 شیخ نواف الاحمد امیر جدید کویت، اولین حضور خود را در این نشست داشت.


این رسانه به غیبت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به عنوان یکی از کشورهای تحریم کننده قطر اشاره کرد و از عدم مشارکت سلطان جدید عمان هم خبر داد.


رای الیوم نوشت: شبکه الجزیره گزارش داده است که قطر امتیازی نداده است و شروط سیزدگانه را اجابت نکرده است تا مرزهای زمینی و هوایی به رویش گشوده شود.


این رسانه به عدم مشارکت حمد بن عیسی پادشاه بحرین و موضع مبهم بحرین درباره آشتی هم پرداخته و همچنین به تاخیر در شروع نشست و عدم رصد کوشنر داماد ترامپ از سوی دوربین ها با وجود رسیدن وی به عربستان و عدم سخنرانی شیخ تمیم امیر قطر در جلسه افتتاحیه نشست سران شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد و در پایان از امضای بیانیه پایانی این نشست از سوی سران شورای همکاری خلیج فارس خبر داده است.




نظرات کاربران