ابزار تاسف دمشق نسبت به تبدیل سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ابزاری در دست کشورهای متخاصم سوریه ابزار تاسف دمشق نسبت به تبدیل سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ابزاری در دست کشورهای متخاصم سوریه ابزار تاسف دمشق نسبت به تبدیل سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ابزاری در دست کشورهای متخاصم سوریه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ابزار تاسف دمشق نسبت به تبدیل سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ابزاری در دست کشورهای متخاصم سوریه ابزار تاسف دمشق نسبت به تبدیل سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ابزاری در دست کشورهای متخاصم سوریه ابزار تاسف دمشق نسبت به تبدیل سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ابزاری در دست کشورهای متخاصم سوریه ابزار تاسف دمشق نسبت به تبدیل سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ابزاری در دست کشورهای متخاصم سوریه ابزار تاسف دمشق نسبت به تبدیل سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ابزاری در دست کشورهای متخاصم سوریه

ابزار تاسف دمشق نسبت به تبدیل سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ابزاری در دست کشورهای متخاصم سوریه

دمشق نسبت به تبدیل سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ابزاری در دست کشورهای متخاصم سوریه برای طرح اتهامات ساختگی ابراز تاسف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبرگزاری رسمی جمهوری سوریه(سانا)، سوریه اعمال فشار بر سازمان منع تسلیحات شیمیایی و اعضای آن برای تصویب یک پیش نویس قطعنامه فرانسوی غربی توسط کشورهای غربی را محکوم کرد.


بشار الجعفری, معاون وزیر امور خارجه و نماینده دائم سوریه در سازمان ملل روز سه شنبه(16 دی ماه) در نشست شورای امنیت گفت: سوریه در سال 1968 میلادی به پروتکل 1925 ژنو برای منع استفاده از گازهای خفه کننده یا سمی در جنگ پیوست و در سال 1969 به پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای پیوست و  در سال 1972 کنوانسیون منع توسعه، تولید و ذخیره سازی سلاح های بیولوژیکی را امضا کرد و در سال 2013 به کنوانسیون سلاح های شیمیایی پیوست.


وی تاکید کرد که سوریه استفاده از سلاح های شیمیایی و سایر سلاح های کشتار جمعی توسط هر کسی، در هر مکان و زمان و تحت هر شرایطی را محکوم می کند.


معاون وزیر امور خارجه سوریه افزود: در 27 دسامبر 2003 سوریه پیش‌نویس قطعنامه ای را برای عاری سازی خاورمیانه از تمام سلاح‌های کشتار جمعی ارائه کرد اما هیات آمریکا برای حفاظت از زرادخانه سلاح‌های شیمیایی، بیولوژیکی و هسته‌ ای رژیم اشغالگر اسرائیلی تهدید کرد که در صورت ارائه این پیش نویس آن را وتو خواهد کرد.


بشار الجعفری در ادامه بیان کرد: اولین استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه 19 مارس 2013 رخ داد زمانی که یک گروه تروریستی یک نارنجک حامل گازهای شیمیایی را در منطقه  خان العسل در استان ادلب شلیک کرد که منجر به شهادت 25 نفر جمله 16 نظامی و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر شد.


الجعفری افزود: سوریه به مسایل مربوط به منع گسترش و خلع سلاح های کشتار جمعی به صورت محکم پایبند و طرفی در همه توافقنامه های منع گسترش سلاح های کشتار جمعی است.


وی اظهار داشت: سوریه نسبت به تبدیل سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ابزاری در دست کشورهای متخاصم سوریه برای طرح اتهامات ساختگی ابراز تاسف می کند.


معاون وزیر امور خارجه سوریه ادامه داد: کشورهای غربی از سازمان منع تسلیحات شیمیایی به عنوان سکویی برای طرح اتهامات و سپس توجیه تجاوز به سوریه استفاده کردند.


وی گفت: کشورهای حامی گروه های تروریستی به دنبال سرپوش گذاشتن بر استفاده گروههای تروریستی از سلاحهای شیمیایی هستند و درخواست سوریه برای اعزام یک هیات مستقل و متخصص برای انجام تحقیقات درباره حادثه خان العسل، آن کشورها را خرسند نکرد.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران