آخرین تحولات آمریکا آخرین تحولات آمریکا آخرین تحولات آمریکا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آخرین تحولات آمریکا آخرین تحولات آمریکا آخرین تحولات آمریکا آخرین تحولات آمریکا آخرین تحولات آمریکا

آخرین تحولات آمریکا

در حالی که آمریکا شاهد آخرین روزهای حضور ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور است، اعتراضات و شورش‌های مردمی که به تصرف کنگره این کشور انجامیده سبب شده است تحولات این روزهای آمریکا پیچیده‌تر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از رسانه‌ها، جلسه شمارش آرای الکترال در صحن کنگره آمریکا روز چهارشنبه (17 دی ماه) به آشوب کشیده شد و طرفداران خشمگین دونالد ترامپ توانستند وارد ساختمان کنگره شوند.



براساس گزارش‌ها ، معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری با نیروهای پلیس در اطراف ساختمان کنگره برخورد داشتند و توانستند با عبور از لایه‌های امنیتی وارد ساختمان شوند.


شاهدان عینی اغتشاشات در واشنگتن گفتندهواداران ترامپ با شکستن 4 لایه امنیتی و محافظان کنگره به داخل ساختمان نفوذ کردند.



ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر در واکنش به نفوذ هوادارانش به ساختمان کنگره نوشت: لطفاً از پلیس کپیتال (پلیس کنگره) و نیروهای مجری قانون حمایت کنید. آنها واقعاً به نفع کشورمان کار می‌کنند. آرامشتان را حفظ کنید.


همچنین رسانه‌های آمریکا گزارش دادند معترضان وارد دفتر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شدند. پلیس ساختمان مجلس نمایندگان را تخلیه کرد.


در همین حال شهردار واشنگتن اعلام کرد از ساعت ۱۸ به وقت محلی در سراسر این شهر مقررات منع آمد و شد برقرار شد.


رسانه‌های آمریکا همچنین از دستگیری چندین نفر از حامیان دونالد ترامپ که برای اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در واشنگتن به خیابان آمده بودند خبر دادند.


وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نوشت صدها نفر از نیروهای پلیس در سراسر واشنگتن، همزمان با حضور طرفداران ترامپ در خیابان‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.


همچنین بر اثر تیراندازی در کنگره آمریکا یک زن از ناحیه قفسه سینه به شدت مجروح شد.




نظرات کاربران