تکمیل نمای ضریح مقام حضرت مهدی(عج) در کربلا در دست اقدام است تکمیل نمای ضریح مقام حضرت مهدی(عج) در کربلا در دست اقدام است تکمیل نمای ضریح مقام حضرت مهدی(عج) در کربلا در دست اقدام است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تکمیل نمای ضریح مقام حضرت مهدی(عج) در کربلا در دست اقدام است تکمیل نمای ضریح مقام حضرت مهدی(عج) در کربلا در دست اقدام است تکمیل نمای ضریح مقام حضرت مهدی(عج) در کربلا در دست اقدام است تکمیل نمای ضریح مقام حضرت مهدی(عج) در کربلا در دست اقدام است تکمیل نمای ضریح مقام حضرت مهدی(عج) در کربلا در دست اقدام است

تکمیل نمای ضریح مقام حضرت مهدی(عج) در کربلا در دست اقدام است

رئیس بخش ضریح سازی حرم حضرت عباس (ع) گفت: ساخت نمای ضریح مقام امام مهدی (عج) به مراحل قابل قبولی رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، پرسنل بخش ضریح سازی آستان قدس عباسی همچنان اقدامات خود را برای تکمیل نمای ضریح مقام حضرت مهدی (عج) که در سالن بانوان نصب خواهد شد ادامه می دهند. این اقدامات پس از پایان ساخت و نصب ضریح بخش آقایان انجام می شود.


سید ناظم الغرابی، رئیس بخش ضریح سازی گفت: پرسنل این بخش برنامه زمانی را برای این کار در نظر گرفته اند که با روند خاصی و به موازات یکدیگر پیش می‌رود. از جمله اقدامات ساخت نمای ضریح مقام امام مهدی (عج) است که به مراحل قابل قبولی رسیده است. به طوریکه نصب همه قطعات سازه چوبی که پایه اصلی برای نصب قطعات فلزی بر روی آن به شمار می رود پایان یافته و چوب آن از نوع بورما است.


وی ادامه داد: طراحی نمای ضریح مشابه بخش موجود در سالن آقایان اما از نظر ابعاد متفاوت است. به طوریکه طول آن به ۳.۸۰ متر و ارتفاع آن به ۲.۹۵ متر می رسد. همچنین دارای چهار مشبک است که میان هریک از آنها یک ستون مزین و ستونی که به آن متکی است قرار دارد و نیز دارای یک در می باشد.


وی گفت: از جمله اقدامات رو به پایان شامل کتیبه شعری است که بر بالای مشبک قرار گرفته و طول آن ۳.۸۰ و ارتفاع آن ۱۹.۵ سانتیمتر است و بر روی آن ابیات شعری خطاطی شده که با بیت (یا سیّد السادات یا ابن المصطفی.. یا حجّةَ الباری بک الدّهرُ اکتفی) سروده شاعر علی الصفار الکربلایی، نماینده معاون تولیت آستان قدس عباسی آغاز شده و بر روی هر مشبک یک بیت وجود دارد. علاوه بر آن یک کتیبه قرآنی وجود دارد که بر روی آن آیه (اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ…) تا (…وَیُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَال) نوشته شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران