مجموعه نشست‌های علمی پژوهشکده حج و زیارت منتشر شد مجموعه نشست‌های علمی پژوهشکده حج و زیارت منتشر شد مجموعه نشست‌های علمی پژوهشکده حج و زیارت منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مجموعه نشست‌های علمی پژوهشکده حج و زیارت منتشر شد مجموعه نشست‌های علمی پژوهشکده حج و زیارت منتشر شد مجموعه نشست‌های علمی پژوهشکده حج و زیارت منتشر شد مجموعه نشست‌های علمی پژوهشکده حج و زیارت منتشر شد مجموعه نشست‌های علمی پژوهشکده حج و زیارت منتشر شد

مجموعه نشست‌های علمی پژوهشکده حج و زیارت منتشر شد

متن کامل ۴۴ نشست علمی-تخصصی برگزار شده توسط گروه‌های علمی پژوهشکده حج و زیارت طی سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ از سوی معاونت پژوهشی این پژوهشکده منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، تولید علم و پیشبرد آن منحصر در تدوین کتاب یا مقاله نیست، بلکه بسیاری از قدم‌های مؤثر در کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی و نشست‌های علمی برداشته می‌شود؛ چرا که نظریات ارائه شده توسط صاحب‌نظران نقد و بررسی می شود. از این رو پژوهشکده حج و زیارت همسو با اهداف پژوهشی تعیین شده و تولید آثار متعدد و متنوع، در قالب کتاب، مقاله، نرم افزار و .. اقدام به برگزاری نشست‌های علمی با حضور نظریه‌پردازان و اندیشمندان عرصه حج و زیارت کرده است.


در این نشست‌ها، که با حضور گروه‌های مختلف علمی پژوهشکده، همچون فقه و حقوق، تاریخ و سیره، کلام و معارف، اخلاق و عرفان و مطالعات اجتماعی و راهبردی صورت گرفته است، آخرین نظریه‌پردازی‌ها در موضوع حج و زیارت مطرح، و در حضور فرهیختگان حوزه و دانشگاه، روحانیون کاروان‌ها و نیز متخصصان رشته مربوطه، بررسی و تحلیل شده است.


پژوهشکده حج و زیارت ضمن قدردانی از نظریه پردازان، نقادان و شرکت‌کنندگان در این نشست‌ها، اقدام به انتشار متن کامل مباحث مطرح شده در این سلسله نشست‌ها نموده، تا مورد استفاده علاقه‌مندان و دانش‌پژوهان عرصه حج و زیارت قرار گیرد و روزنه‌ای برای اندیشه‌های نو و نظریه‌پردازی‌های جدید در این عرصه شود.


 



 


این مجموعه در چهار جلد تدوین شده است:


 


جلد اول: نشست‌های برگزار شده در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴


جلد دوم: نشست‌های برگزار شده در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶


جلد سوم: نشست‌های برگزار شده در سال‌ ۱۳۹۷


جلد چهارم: نشست‌های برگزار شده در سال ۱۳۹۸




مطالب مرتبط

نظرات کاربران