محمد علی الحوثی در پاسخ به تحریم آمریکا: آمریکا منبع تروریسم و سیاست دولت ترامپ، تروریستی است

عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن تأکید کرد: آمریکا منبع تروریسم است و دولت مستقر در این کشور نیز سیاست تروریستی در پیش گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبرگزاری العالم، «محمد علی الحوثی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در پاسخ به اعلام وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر درج انصارالله در لیست تروریسم تأکید کرد که آمریکا، منبع تروریسم است.


الحوثی تصریح کرد: سیاست دولت ترامپ، یک سیاست تروریستی است.


وی گفت: سیاست های دولت ترامپ، نشانگر بحران تفکر و یک رفتار محکوم است و «ما نیز حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌دانیم».


اظهارات الحوثی در واکنش به ادعای «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده است که از تصمیم خود برای اطلاع‌رسانی به کنگره این کشور جهت تروریستی اعلام کردن انصارلله خبر داد.


در حالی که این ائتلاف سعودی-اماراتی است که نزدیک به شش سال زیرساخت‌های یمن را زیر بمباران و موشک‌باران خود گرفته، با محاصره همه جانبه گرسنگی و کمبود منابع درمانی به مردم یمن تحمیل کرده و به کشتار زنان و کودکان این کشور ادامه می‌دهد، اما پمپئو جنبش انصارالله را که در حال دفاع از مردم یمن و مقاومت در برابر متجاوزان سعودی و اماراتی است، به «اقدامات تروریستی» متهم کرد.


در بیانیه پمپئو به‌صورت مستقیم اذعان شده که تروریستی شناختن جنبش انصارالله، می‌تواند وضعیت بحران انسانی در یمن را وخیم‌تر کند و این در حالی است که مردم یمن نزدیک به ۶ سال است به دلیل محاصره زمینی، دریایی و هوایی رژیم‌های سعودی و اماراتی از کمبود تجهیزات پزشکی و مواد غذایی رنج می‌برند.


این اقدام آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که تا کمتر از ۱۰ روز دیگر «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا قدرت را از دونالد ترامپ تحویل خواهد گرفت.




نظرات کاربران