نشست شورای سیاست گذاری فرهنگی  اربعین برگزار شد  نشست شورای سیاست گذاری فرهنگی  اربعین برگزار شد  نشست شورای سیاست گذاری فرهنگی  اربعین برگزار شد  بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نشست شورای سیاست گذاری فرهنگی  اربعین برگزار شد  نشست شورای سیاست گذاری فرهنگی  اربعین برگزار شد  نشست شورای سیاست گذاری فرهنگی  اربعین برگزار شد  نشست شورای سیاست گذاری فرهنگی  اربعین برگزار شد  نشست شورای سیاست گذاری فرهنگی  اربعین برگزار شد 

نشست شورای سیاست گذاری فرهنگی  اربعین برگزار شد 

نشست شورای سیاست گذاری فرهنگی  اربعین با عضویت شخصیتهای علمی و فرهنگی و کارشناسان حوزه اربعین به منظور تدوین سیاست ها و راهبردهای فرهنگی اربعین بر اساس ابلاغیه رییس ستاد مرکزی اربعین تشکیل شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، به منظور تدوین سیاست‌ها و راهبردهای فرهنگی اربعین بر اساس ابلاغیه رییس ستاد مرکزی اربعین به رییس کمیته فرهنگی و آموزشی، شورای سیاست‌گذاری فرهنگی اربعین با عضویت شخصیت‌های علمی و فرهنگی و کارشناسان حوزه اربعین تشکیل شد.


این شورا اولین نشست خود را با حضور دبیر ستاد مرکزی اربعین در بعثه مقام معظم رهبری برگزار کرد که در ابتدا رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، اقدامات انجام گرفته در ستاد و کمیته فرهنگی  و سایر دستگاه‌های مسئول و مطالعاتی مرتبط در خصوص تنظیم سیاست‌ها و راهبردها را ارائه کرد.


حجت‌الاسلام حمید احمدی با توجه به سیال بودن شرایط و گسترده‌تر شدن حرکت بزرگ اربعین در ابعاد جهانی و حضور چند میلیونی ایرانیان در این مراسم گفت: نیازمند تنظیم درست و جامع مطابق با شرایط و تحولات و با عنایت به مسئولیت ملت و دولت عراق با عنوان میزبان و متولیان اربعین هستیم. از این‌رو در این خصوص توصیه‌ها و اندیشه رهبری معظم انقلاب اسلامی و ظرفیت‌های موجود و اسناد تدوین شده به عنوان اسناد بالادستی مبنای کار خواهد بود.


وی تجارب و تخصص این جمع ودرک  مشترک صاحب نظران را  سرمایه ارزشمند  برای چنین مقصدی توصیف کرد و از اعضا خواست با بهره‌گیری از تلاش مراکز مطالعاتی و اندیشکده‌ها و نظرات اساتید و صاحب نظران و موکب‌داران و بخش‌های مختلف مردمی که تجربه ای ارزشمند و شناخت خوبی از شرایط و حرکت بزرگ اربعین دارند در ترسیم و مهندسی حرکت بزرگ فرهنگی اربعین ‌کمک کنند.


رییس کمیته فرهنگی و آموزش اربعین خاطر نشان کرد که اساس این تصمیمات در حوزه ایران با ما خواهد بود و در کلیت آن قطعا نظرات دوستان در عراق تعیین کننده و صائب و مبنا قرار می‌گیرد.


امیر امید محمدی‌فر دبیر ستاد مرکزی اربعین نیز در این جلسه با اشاره به روند تحولات و افزایش جمیعت ایرانیان و شرایط پیش‌رو، بیان کرد: همه قبول داریم کار اربعین اساس و جوهره‌اش فرهنگی است و سلامت و ارتقای این بعد تصمین کننده اساس این حرکت خواهد بود.


وی با اشاره به فعالیتهای خوب بعثه مقام معظم رهبری به عنوان مسئول فرهنگی و آموزشی اربعین، ضرورت هم‌افزایی در انجام فعالیت‌ها را مورد تاکید قرار داد و خواستار تدوین خط و جهت فرهنگی بر اساس اندیشه رهبری شد.


دبیر ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: حفظ و تقویت مردمی بودن اربعین و روح نهضت امام حسین علیه السلام و پرهیز از چالش‌ها و حاشیه‌های مساله‌ساز و آسیب‌زا و تقویت روح معنویت و توجه به ترفندهای دشمنان و جهانی بودن اربعین و احترام به حاکمیت دولت عراق و تکریم مردم عراق به عنوان میزبان  از اصول مورد توجه ستاد مرکزی اربعین بوده و هست.


در ادامه این نشست، آقایان دکتر نائینی از اساتید دانشگاه امام حسین علیه السلام و مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین داود صالحی از فعالان و صاحب نظران  فرهنگی اربعین، دکتر بانکی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و دکتر امامی رییس اندیشکده راهبردی اربعین از دانشگاه امام صادق علیه السلام، دکتر مهدی شریفیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، دکتر  مهدی قاسمی مدیر مرکز مطالعات اربعین و دکتر سیدمحمد رضا خوشرو مشاور معاون سیمای سازمان صدا و سیما ضمن طرح دید‌گاه‌های خود درخصوص کلیات، اهداف، راهبردها، اصول و مبانی، و شیوه‌های تدوین سیاست‌ها مباحثی را ارائه کردند.


| شناسه مطلب: 104486







نظرات کاربران