«چشمه‌های بهشت» منتشر شد

مدیرعامل به نشرگفت: گزیده‌ای از عیون اخبار الرضا(ع) با زبانی ساده و ادبیاتی جذاب از مفاهیم بلند این اثر با عنوان «چشمه‌های بهشت» منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، گزیده‌ای از عیون اخبار الرضا (ع) با زبانی ساده و ادبیاتی جذاب از مفاهیم بلند این اثر با عنوان «چشمه‌های بهشت» منتشر شد.


حسین سعیدی مدیرعامل به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) درباره این اثر گفت: این اثر با تدوین و ترجمه محمدهادی زاهدی در ۴۱۹ صفحه قطع رقعی و با قیمت ۶۵ هزارتومان در یک هزار نسخه روانه بازار شده است.


وی با اشاره به اینکه عیون اخبار الرضا (ع) نوشته شیخ صدوق یکی از معتبرترین منابع مربوط به تاریخ زندگی و آموزه های امام رئوف حضرت رضا (ع) است و در روزگاری نوشته شده است که کمتر از دو قرن از شهادت آن امام گذشته بود، افزود: کتاب «چشمه های بهشت»گزیده‌ای از آن کتاب ارزشمند است و روایت کننده مجموعه ای از تاریخ زندگی، آموزه‌ها، معارف، کرامات و آداب زیارت حضرت ثامن الحجج (ع) است.


سعیدی با اشاره به اینکه کتاب «چشمه‌های بهشت» در پنج دفتر و مجموعاً ۳۱ فصل تدوین شده است، اضافه کرد: دفتر نخست آن روایتگر تاریخ زندگی امام هشتم است و برای آنکه شرایط حاکم بر روزگار حیات آن حضرت را تا حدودی نشان دهد، به صورت گذرا به زندگانی امام کاظم (ع) نیز پرداخته است.


وی با بیان اینکه در دفتر دوم به مناظرات و آموزه‌های حضرت در موضوعاتی همچون نبوت و امامت  اشاره شده است، گفت: قرآن و اهل بیت در نگاه امام هشتم در دفتر سوم کتاب «چشمه‌های بهشت» آمده است.


مدیرعامل به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) راز و رمزهای زندگی در مکتب امام هشتم را موضوع دفتر چهارم کتاب عنوان کرد و افزود: در دفتر پنجم و پایانی هم موضوع کرامات حضرت، آداب و زیارت ایشان مطرح شده است.


سعیدی با تأکید بر اینکه در این گزینش تلاش شده است روایاتی را که نیاز نسل امروز است، وجود داشته باشد، گفت: برای آنکه مخاطب بتواند بهتر با روایات گوناگون و منتشر در سرتاسر اثر ارتباط برقرار کند، مجموعه روایات مرتبط با یک موضوع در کنار هم قرار گرفت تا انسجامی بیشتر در مطالب وجود داشته باشد.


در پشت جلد این اثر آمده است: ای خورشید بی غروب، تا به مشرق نگاه تو می‌کوچم، تو می‌تابی! لبخند می‌زنی. کوه‌های یخ که در سینه‌ام سنگینی می‌کنند آب می‌شوند و تو در سینه‌ام سقاخانه‌ای می‌سازی تا ریشه تشنگی را در من بسوزانی!


کتاب «چشمه های بهشت» با تدوین و ترجمه محمدهادی زاهدی، نویسنده و پژوهشگر با طرح جلدی از احسان جعفرپیشه توسط به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) در هزار نسخه منتشر شده است و علاقه‌مندان جهت تهیه می‌توانند علاوه بر مراجعه به فروشگاه‌های کتاب آستان قدس رضوی در سراسر کشور از طریق سایت www.behnashr.com  نیز این اثر را تهیه کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران