زیارت اهل بیت(ع) زندگی ساز است زیارت اهل بیت(ع) زندگی ساز است زیارت اهل بیت(ع) زندگی ساز است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زیارت اهل بیت(ع) زندگی ساز است زیارت اهل بیت(ع) زندگی ساز است زیارت اهل بیت(ع) زندگی ساز است زیارت اهل بیت(ع) زندگی ساز است زیارت اهل بیت(ع) زندگی ساز است

زیارت اهل بیت(ع) زندگی ساز است

یک کارشناس مذهبی گفت: چهارشنبه‌های امام‌رضایی در شرایط کرونایی می‌تواند دل‌ها را روانه بارگاه رضوی کند و قطعاً ثواب این زیارت دسته‌جمعی نصیب بخش بسیاری از زائران خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین حسین فاتحی در خصوص اهمیت زیارت و توسل به حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اظهار داشت: زیارات اهل بیت(ع) زندگی ساز و فرهنگ ساز است و آثار مثبتی در زندگی مان دارد.
این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: در تفسیر زیارت جامعه کبیره نیز به اهمیت و ضرورت ائمه اطهار(ع) تاکید بسیاری شده و به آثار و برکات آن اشاره شده است.

زیارت اهل بیت(ع) و حفظ شعائر شیعه
وی تاکید کرد: زیارت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سبب حفظ شعائر شیعه می‌شود و روح فرد به واسطه زیارت طراوت پیدا می‌کند. روایت است از امام هادی(ع) که هر وقت حاجت مهمی دارید در ابتدا غسل کنید و بروید به زیارت امام رضا(ع) و در بالای سر ایشان دو رکعت نماز بخوانید و در قنوت نماز حاجت خود را از خداوند متعال بخواهید تا ان شاءالله حاجتتان برآورده شود.
فاتحی بیان داشت: زیارت از راه نزدیک ثواب بسیاری دارد و توصیه شده تا جایی که مانعی وجود ندارد خود را به قبر امام رضا(ع) برسانید و بدن خود را به مزار مطهر ایشان متبرک کنید، اما در شرایطی که چنین امکانی برای زائری مهیا نیست و در شرایط کنونی ویروس کرونا همه را گرفتار خود کرده است چیزی که برای یک زائر حائز اهمیت است توجه قلبی و برقراری ارتباط معنوی با امام رضا(ع) است.
وی با اشاره به روایات حضرت رضا(ع) که وقتی حادثه‌ای بر شما عارض می‌شود و گرفتار می‌شوید از ما کمک و استعانت بخواهید، افزود: اگر کسی حاجت و گرفتاری داشت و شرایط زیارت امام رضا(ع) به هر دلیلی برایش فراهم نشد می‌تواند در داخل خانه و با ارتباط و توجه قلبی؛ با امام خود صحبت کند و رو به حرم مطهر رضوی زیارت امین الله و یا زیارت جامعه کبیره را قرائت کند و به حضرت متوسل شود.
وی اظهار داشت: درست است که ائمه اطهار(ع) توصیه کرده اند که در زمان گرفتاری به ما متوسل شوید، اما باید این را بدانیم توسل به ائمه(ع) باید در همه احوال صورت بگیرد.
فاتحی اشاره داشت: اینکه ما به یقین برسیم که ائمه اطهار(ع) نسبت به احوال ما باخبر هستند و نجواهای ما را می‌شنوند، در هر حالتی که باشیم حتی در محل کار یا پشت فرمان ماشین می‌توان دل را متوجه این بزرگواران کرد و از آنان در هر حالتی مدد جست و آنان هم جوابگو هستند.
وی در پایان گفت: ما به واسطه توسل به اهل بیت(ع) به خدا تقرب پیدا خواهیم کرد لذا نسبت به امام زمان(عج) نباید غافل شویم. توجه به اهل بیت (ع) دل‌ها را آرام می‌کند و روح آدمی را از زنگار و غبار گناه پاک می‌کند.


| شناسه مطلب: 104510




زیارت امام رضا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران