رونمایی از کتاب «بربال ملائک» به عنوان تکریم حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر رونمایی از کتاب «بربال ملائک» به عنوان تکریم حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر رونمایی از کتاب «بربال ملائک» به عنوان تکریم حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رونمایی از کتاب «بربال ملائک» به عنوان تکریم حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر رونمایی از کتاب «بربال ملائک» به عنوان تکریم حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر رونمایی از کتاب «بربال ملائک» به عنوان تکریم حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر رونمایی از کتاب «بربال ملائک» به عنوان تکریم حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر رونمایی از کتاب «بربال ملائک» به عنوان تکریم حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر

رونمایی از کتاب «بربال ملائک» به عنوان تکریم حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر

در مراسمی از کتاب جشن‌نامه با عنوان «بربال ملائک» حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر رونمایی و از تلاش‌ها و خدمات وی در عرصه‌های مختلف از جمله حج و زیارت تقدیر به عمل آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در مراسمی که امروز در کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران برگزار شد از کتاب جشن‌نامه با عنوان «بربال ملائک» حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر رونمایی و از تلاش‌ها و خدمات وی در عرصه‌های مختلف از جمله حج و زیارت تقدیر به عمل آمد.
براساس این گزارش، به منظور رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی این مراسم با حضور جمع محدودی از نویسندگان و مدیران کتابخانه‌های تخصصی و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله العظمی سیستانی برگزار شد که حجت‌الاسلام رسول جعفریان به مناسبت بیست‌وپنجمین سالگرد تاسیس کتابخانه تاریخ اسلام و ایران در این برنامه به ارائه گزارشی درباره اهداف راه‌اندازی این کتابخانه پرداخت.
وی در ادامه به انتشار ارج‌نامه‌های مختلف در دو دهه اخیر اشاره کرد و گفت: انتشار این ارج‌نامه‌ها که با ارج‌نامه مرحوم علامه امینی بیشتر مورد توجه قرار گرفت اقدامی بسیار سنجیده و قابل تحسین است و در سال‌های گذشته با حمایت‌های ویژه‌ی حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی موفق شده‌ایم برای تکریم و بزرگداشت شخصیت‌های مختلف علمی و فرهنگی این ارج‌نامه‌ها را منتشر کنیم.
حجت‌الاسلام جعفریان سپس به خدمات علمی و فرهنگی حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت پرداخت و گفت: از جمله امتیازات ایشان تمرکز بر امور علمی و فرهنگی حج بوده و در سه دهه‌ی گذشته توانسته‌اند خدمات فراوان علمی در زمینه حج ارائه دهند که از جمله‌ی آنان دهه‌ها کتاب پژوهشی و از جمله مجلات علمی فارسی و عربی میقات حج ‌است.
گرد‌اورنده‌ی ارج‌نامه حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی‌عسکر گفت: خدمات مهم علمی و فرهنگی ایشان باعث شده مقوله‌ی حج به عنوان یک موضوع جدی در جامعه علمی کشور مورد توجه قرار گیرد و به یک موضوع ملی تبدیل شود. حمایت‌های ایشان از پژوهشگران، زمینه‌ی تالیف صدها جلد کتاب در عرصه حج و زیارت را فراهم کرده است.
وی با اشاره به خدمات آقای قاضی عسکر برای گسترش کتاب‌خانه‌های مختلف تخصصی گفت: ایشان اشراف علمی به مقوله حج داشته‌ و همین امر باعث شده کتاب‌های موضوع حج و خرید کتاب برای کتاب‌خانه‌های مختلف تخصصی از عربستان به صورت جدی گسترش یابد و امروز شاهد هستیم بسیاری از کتاب‌خانه‌های تخصصی به‌روز‌ترین کتاب‌های منتشره در عربستان را در دسترس دارند.
حجت‌الاسلام جعفریان در ادامه به ارائه گزارشی از کتاب ارج‌نامه حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر پرداخت .
در ادامه این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌راد مدیر کتاب‌خانه تخصصی حدیث با تکریم از شخصیت علمی و اخلاقی حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر گفت: بنده از نزدیک شاهد زحمات فراوان ایشان برای گسترش علمی موضوع حج و همچنین کتاب‌خانه‌های مختلف بوده‌ام.
وی افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر در شکل‌گیری و قوام دانشکده دارالحدیث هم تقش بسیار کلیدی و مهم داشت و پیگیری‌های مجدانه ایشان باعث شد این دانشکده ذیل ریاست آیت‌الله ری‌شهری به عنوان یک دانشکده مورد توجه علمی حدیثی قرار گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نیز در این مراسم با تشکر از زحمات حجت‌الاسلام رسول جعفریان و نویسندگان مقالات این ارج‌نامه گفت: بنده به هیچ عنوان راضی به این زحمات و انتشار چنین کتابی نبودم و بنده در دوران مسئولیتم به عنوان یک طلبه به تکلیف خود عمل کرده‌ام.
وی به برخی اقدامات در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و حج و زیارت اشاره کرد و گفت: قطعا اقدامات صورت گرفته در امور حج و زیارت مانند خدمات علمی و پژوهشی محصول زحمات و همکاری جمعی از اساتید و پژوهشگران بوده و بنده صمیمانه از همه‌ی آنان تشکر می‌کنم.
نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: بعثه مراجع عظام تقلید و عنایت حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی در هم‌افزایی بین بعثه مقام معظم رهبری و مراجع تقلید نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است و لازم می‌دانم از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده و معراجی که زمینه این ارتباط فقهی و اجرائی را فراهم کرده‌اند، تشکر کنم.
در پایان این مراسم از کتاب «بربال ملائک / ارج‌نامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر» رونمایی شد.




نظرات کاربران