وزارت خارجه سوریه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به دیرالزور را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه چهارشنبه شب در نامه‌های جداگانه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس دوره‌ای شورای امنیت ، حمله اخیر رژیم صهیونیستی به مناطقی در دیرالزور واقع در شرق این کشور را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، درنامه وزارت خارجه سوریه آمده است: همزمانی حمله دشمن اسرائیلی به مناطق شرق سوریه با اقدامات مجرمانه و سرکوبگرانه شبه نظامیان قسد در آن مناطق و نیز حمایت نیروهای آمریکایی و همراهی برخی کشورهای مزدور منطقه، بیانگر هماهنگی میان آنان برای عملی کردن برنامه‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه است.


وزارت خارجه سوریه افزوده است: رژیم صهیونیستی یک رژیم قانون شکن است که منشور سازمان ملل متحد را به طور آشکار نقض می‌کند.


در این نامه‌ها از سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواسته شده است که با قاطعیت با قانون شکنی رژیم صهیونیستی برخورد کنند.


وزارت خارجه سوریه همچنین اعلام کرده که دمشق با کمک کشورهای دوست و هم پیمان بر آزادسازی سرتاسر خاک این کشور از وجود تروریست‌ها اصرار دارد.


در نامه وزارت امور خارجه سوریه تاکید شده است که دمشق با کمک این کشورها، دوباره سوریه را آباد خواهد کرد، پس از آنکه تروریست‌ها و کشورهای شرور حامی آن‌ها، ویرانی را در این کشور به بار آوردند.


وزارت خارجه سوریه همچنین تروریسم اقتصادی و نظامی آمریکا و همدستانش علیه دولت و مردم این کشور را به شدت محکوم کرده است.


ساعت یک و ۱۰ دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت دمشق، مناطقی از شهرهای دیرالزور و ابوکمال در شرق این کشور هدف حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.


این حملات یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که پدافند هوایی ارتش سوریه چهارشنبه شب گذشته حملات موشکی اسرائیل به جنوب دمشق را دفع کرده بود.


رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی دمشق در بیشتر مواقع، این حملات دفع شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران