در حرم رضوی برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت آیات مصباح، یزدی و جمعی از عالمان تازه درگذشته

آیت الله حسینی بوشهری درمراسم بزرگداشت آیات مصباح، یزدی و جمعی از عالمان تازه درگذشته گفت: این عالمان زمان شناس، دین شناس، مسؤولیت پذیر پیروان راستین مکتب علوی و فاطمی بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم بزرگداشت حضرات آیات محمدتقی مصباح یزدی، محمد یزدی، ابراهیم امینی، سیدجعفر کریمی و حسن ممدوحی چهارشنبه شب (24 دی ماه) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی و شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد.


آیت الله حسینی بوشهری، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین در این مراسم با اشاره به شخصیت والای علمی و جهادی این عالمان دینی، گفت: این عالمان زمان شناس، دین شناس، مسؤولیت پذیروار پیروان راستین مکتب علوی و فاطمی بودند همچنین از شخصیت های مهم در تاریخ انقلاب ما هستند.


وی افزود: سخن گفتن در رابطه با شخصیت هایی که چند دهه از عمر را در راه خدمت و پاسداری از دین و مکتب نورانی اهل بیت و در راه جهاد و مبارزه سپری کرده اند، کاریی سنگین و دشوار است و این ابتکار تکریم عالمان مصداق بارز این کلام رسول خدا(ص) است که می فرماید: «اگر کسی عالمی را گرامی بدارد، من را گرامی دااشته است و هر کسی مرا گرامی بدارد، خدای مرا گرامی داشته است.» بنابراین این جلسه، جلسه اکرام عالم، اکرام رسول الله و اکرام ذات باری تعالی است.


آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ویژگی های انسان های برجسته و کمال یافته از دیدگاه قرآن و روایات، ابراز کرد: علم و ایمان، فقاهت و بصیرت، زمان شناسی، جهاد و مبارزه، مسؤولیت شناسی و مسؤولیت پذیری و پارسایی از ویژگی هایی است که قرآن و روایت آن ها را از ویژگی های انسان های برجسته و کمال یافته می داند.


رئیس شورای عالی جامعه مدرسین بیان داشت: اگر ایمان و علم در کنار یکدیگر قرار بگیرد و انسان در عین مومن بودن عالم باشد از ویژگی برجسته ای برخوردار است، با توجه به کلام امام موسی کاظم(ع) تفقه در دین و فهم عمیق از دین که شامل عقاید، احکام و اخلاق می شود و منظور نگاه جامع گرایانه به دین است، اگر فقه در گفتار و رفتار انسان نمود پیدا کند تمام عبادت بوده و پلکان رسیدن به منازل رفیع در دنیا و آخرت می شود.


وی اظهار کرد: مردم با دین و مفاهیم دین آشنا تر شوید که اگر کسی در دین تفقه لازم را نداشته باشد خدا عملی از او را به رسمیت نمی شناسد و کورکورانه عمل کردن است در حالی که خداوند عقل، فطرت، رسولان، امامان و فقها را برای آگاهی و بصیرت ما قرار داده است.


آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ولایت پذیری و عشق به رهبری حضرات آیات محمدتقی مصباح یزدی، محمد یزدی، ابراهیم امینی، سیدجعفر کریمی و حسن ممدوحی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: آمریکا و غرب دشمن ما است اما نقوذ و استقامت رهبری در مقابل توطئه های آن ها موجب شده است که ایشان را دشمن سرسخت خود بدانند و در عین این که دست از شیطنت بر نمی دارد اما دنیا شرق و غرب با دیده احترام به رهبری نگاه می کند؛ کشوری که تحریم شده ولی از نظر تسهیلات در منطقه مقام اول بوده و در دنیا جز چند کشور محدود است که واکسن کرونا می سازد بنابراین باید برای داشتن چنین رهبری به خود ببالیم.




نظرات کاربران