برگزاری شصت و پنجمین سالگرد شهید نواب صفوی در قم برگزاری شصت و پنجمین سالگرد شهید نواب صفوی در قم برگزاری شصت و پنجمین سالگرد شهید نواب صفوی در قم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری شصت و پنجمین سالگرد شهید نواب صفوی در قم برگزاری شصت و پنجمین سالگرد شهید نواب صفوی در قم برگزاری شصت و پنجمین سالگرد شهید نواب صفوی در قم برگزاری شصت و پنجمین سالگرد شهید نواب صفوی در قم برگزاری شصت و پنجمین سالگرد شهید نواب صفوی در قم

برگزاری شصت و پنجمین سالگرد شهید نواب صفوی در قم

شصت و پنجمین سالگرد شهید حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مجتبی نواب صفوی ویارانش در قم برگزار می‌شود. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، شصت و پنجمین سالگرد شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مجتبی نواب صفوی و یارانش در قم برگزار می‌شود.


این مراسم روز شنبه 27 دی‌ماه هم‌زمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ساعت 15 در جوار مرقد مطهر شهدای فدائیان اسلام واقع در انتهای خیابان خاک فرج برگزار می‌شود.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جلال رضوی مهر نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و سردار رحیمی از فرماندهان محور مقاومت و هم‌رزم شهید سلیمانی در این مراسم سخنرانی می‌کنند.


شهید نواب صفوی روحانی مخلصی بود که با یاران خود در دوران رژیم پهلوی با دعوت حوزه‌ها به حضور در عرصه سیاسی کشور، ایجاد ایده تشیع انقلابی و باهدف تشکیل حکومت اسلامی و تدوین قانون اساسی کشور بر اساس آموزه‌های قرآن دست به مبارزه علیه طاغوت زد و در سال‌های دهه بیست اقدام به تشکیل گروهی به نام «فدائیان اسلام» کرد، سرانجام پس از یک دهه مبارزه همراه سه تن از یاران باوفایش در تیرماه 1334 به‌حکم اعدام محکوم شد. آنان در 27 همان ماه که مطابق با سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها به شهادت رسیدند.




نظرات کاربران