اذیت خدا و رسول در آیات و روایات

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با استناد به آیات 57 و 58 سوره احزاب اظهار داشت: در این آیات روی سخن خداوند متعال با کسانی است که خدا و پیامبرش را مورد اذیت و آزار قرار می دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری امروز درجلسه تواصی به حق درجمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به تبیین مفهوم آیات 57 و 58 سوره احزاب پرداخت و گفت: در این آیات روی سخن خداوند متعال با کسانی است که خدا و پیامبرش را مورد اذیت و آزار قرار می دهند.


وی با اشاره به اینکه آیه 61 سوره توبه نیز تصریح دارد آن‌ها که پیامبرخدا را آزار مى‌دهند، براى شان عذاب دردناکى است ، دراین ارتباط افزود: پیامبر اسلام می فرمایند: مَن آذی عَلِیا فَقَد آذانی -  هر کس علی را آزار دهد، مرا آزار داده است.


معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری سپس به برخی روایات که با مضامین مشابه از تعدادی ازصحابه نقل شده است اشاره کرد و با گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: یکی از مهمترین دلایل این همه آزار و اذیت نسبت به صدیقه طاهره     می تواند بغض و کینه نسبت به حضرت علی (ع) باشد.


وی افزود: در سال 62 هجری نیز دشمنان امام حسین گفتند اگر امروز این بلا را بر سر شما می آوریم بخاطر بغضی است که از پدر شما علی داریم.


 




نظرات کاربران