تظاهرات هزاران شهروند یمنی مقابل سفارت آمریکا در صنعاء تظاهرات هزاران شهروند یمنی مقابل سفارت آمریکا در صنعاء تظاهرات هزاران شهروند یمنی مقابل سفارت آمریکا در صنعاء بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تظاهرات هزاران شهروند یمنی مقابل سفارت آمریکا در صنعاء تظاهرات هزاران شهروند یمنی مقابل سفارت آمریکا در صنعاء تظاهرات هزاران شهروند یمنی مقابل سفارت آمریکا در صنعاء تظاهرات هزاران شهروند یمنی مقابل سفارت آمریکا در صنعاء تظاهرات هزاران شهروند یمنی مقابل سفارت آمریکا در صنعاء

تظاهرات هزاران شهروند یمنی مقابل سفارت آمریکا در صنعاء

هزاران نفر از شهروندان یمن با تجمع مقابل سفارت آمریکا در صنعاء، قرار گرفتن نام «جنبش انصارالله» در «فهرست سازمان تروریستی خارجی» از سوی دولت «دونالد ترامپ» را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، شبکه «المشاهد» یمن گزارش داد که هزاران شهروند یمنی دیروز مقابل سفارت آمریکا در صنعاء که اکنون بیش از شش سال است که خودخواسته بسته شده است، در اعتراض به تروریستی خواندن انصارالله از سوی دولت ترامپ تظاهرات کردند.


معترضان با سر دادن شعارهایی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی، جنایات آنها در حق ملت یمن را محکوم کرده و خواستار لغو تصمیم واشنگتن برای قراردادن نام انصارالله در فهرست سازمان تروریستی خارجی شدند.


پیش از این نیز مردم شمال یمن بارها در محکومیت تروریستی خواندن انصارالله از سوی دولت ترامپ، تظاهرات برگزار کرده بودند.


دولت ترامپ از زمان روی کار آمدن خود در آمریکا در چهار سال گذشته، همواره در مسیر تضعیف سازمان ملل متحد و نهادهای زیرمجموعه آن حرکت کرده و اقدام اخیر آن علیه یمن نیز در همین راستا می‌باشد، اقدامی که مانع بزرگی برای فعالیت "مارتین گریفیتس" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن و دیگر نهادهای بین‌المللی در عرصه خدمت رسانی به مردم مظلوم این کشور ایجاد خواهد کرد.


دولت ترامپ در آخرین روزهای ریاست خود در کاخ سفید با قرار دادن نام انصارالله در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی موجی از انتقادها را در سطح بین‌المللی و داخلی آمریکا به راه انداخت تا جایی که ۲۶ عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به وزیر خارجه دولت ترامپ نسبت به تروریستی خواندن انصارالله یمن اعتراض کردند و خواستار ارائه اطلاعات لازم برای این تصمیم شدند.


اعضای مجلس نمایندگان در این نامه تصریح کردند: این نام‌گذاری به حل منازعه و تامین عدالت برای تخلفات و سوء استفاده‌های انجام شده در طول جنگ در یمن کمک نمی‌کند. این فقط بحران میلیون‌ها یمنی را که برای بقای خود می‌جنگند، تشدید می‌کند.


اتحادیه اروپا نیز در بیانیه ای تأکید کرد که تصمیم دولت ترامپ تعامل دیپلماتیک لازم با انصارالله و کار جامعه جهانی در امور سیاسی و بشردوستانه را پیچیده خواهد کرد.


روسیه نیز از ایالات متحده خواست تا در این تصمیم تجدید نظر کند، زیرا پیامدهای آن در روند صلح یمن منفی خواهد بود. نماینده روسیه در شورای امنیت با تاکید بر اینکه این تصمیم تلاش‌ها برای آغاز مذاکرات جهت حل بحران یمن را ناکام می‌گذارد، آن را یک اشتباه غیرقابل بخشش توصیف کرد.




نظرات کاربران