آیین رونمایی از نشان جمعی احسان رونمایی آیین رونمایی از نشان جمعی احسان رونمایی آیین رونمایی از نشان جمعی احسان رونمایی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیین رونمایی از نشان جمعی احسان رونمایی آیین رونمایی از نشان جمعی احسان رونمایی آیین رونمایی از نشان جمعی احسان رونمایی آیین رونمایی از نشان جمعی احسان رونمایی آیین رونمایی از نشان جمعی احسان رونمایی

آیین رونمایی از نشان جمعی احسان رونمایی

مراسم رونمایی از نشان جمعی احسان با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و معاون حقوقی قوه قضائیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم رونمایی از نشان جمعی احسان روز سه‌شنبه ۳۰ دی‌ماه با حضور مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و ذبیح‌الله خداییان، معاون حقوقی قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.


مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این مراسم با بیان اینکه نخستین علامت جمعی فرش به صورت رسمی رونمایی می‌شود، اظهار کرد: یکی از تکالیف مهم نظامات دینی و‌ حاکمیت مبتنی بر آموزه‌های الهی، رسیدگی به اقشار محروم جامعه است، این تکلیف مهم پس از پیروزی انقلاب اسلامی به کمیته امداد امام خمینی(ره) واگذار شد و این شجره طیبه که یادگار امام خمینی(ره) است، به‌منظور انجام مأموریت ارزشمند رسیدگی به ولی‌نعمتان کشور در جهت احیای مشی بزرگان دینی فعالیت دارد.


وی افزود: در این راستا تلاش کرده‌ایم با تقویت برنامه‌های اشتغال موضوع توانمندسازی را با اجرای طر‌ح‌های مختلف عملیاتی کنیم و از طریق ثبت علامت‌های تجاری و نشانه‌های جغرافیایی، با همکاری سازمان ثبت اسناد و دفتر مالکیت معنوی به رونق کسب و کار و ایجاد ارزش افزوده چند برابری نسبت به کالاهای مشابه دیگر کمک کنیم.


بختیاری ادامه داد: با توجه به نقش‌ مهم کمیته امداد در ایجاد اشتغال کشور و ‌‌بعنوان نهادی پیشرو در حوزه توانمندسازی ، اقدام به ثبت علامت جمعی احسان کرد که پس از رعایت موازین کیفی و براساس دستورالعمل‌های مشخص به محصول استراتژیک ایرانی(فرش) تعلق خواهد گرفت.



وی گفت: برنامه قطعی کمیته امداد توسعه این صنعت و ایجاد چند صد هزار شغل در این حوزه است. لازمه تقویت این رشته شغلی و‌ زمینه‌سازی اشتغال چند صد هزار نفری در آن تکمیل زنجیره ارزش آن است، به این منظور چند راهبرد به کار بسته شده، از جمله بهره‌مندی از استادکاران و‌ تجار حرفه‌ای فرش به عنوان راهبران شغلی، توسعه نشان اختصاصی فرش‌ امام در بعد داخلی و بین‌المللی که نشان احسان در همین راستا طراحی شده است. این طرح به مدت پنج سال تحت حمایت سازمان جهانی مالکیت معنوی خواهد بود و دوره‌های آموزشی در این راستا برگزار خواهد شد.


ذبیح‌الله خداییان، معاون حقوقی قوه قضائیه در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: در بحث مالکیت معنوی، با اعطای حقوق‌ معنوی به صاحبان اندیشه ضمن جلوگیری از استفاده غیرمجاز از ابداعات و ‌نوآوری‌های دیگران و با اطمینان از بازگشت سرمایه، زمینه توسعه نوآوری فراهم می‌شود. از این‌رو می‌توان گفت مالکیت معنوی موتور محرک توسعه اقتصادی و دغدغه اصلی کشورها به شمار می‌رود. به همین‌منظور قوانین و آیین‌نامه‌های بسیاری در این زمینه وضع شده است.


خداییان ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و به منظور کمک به تقویت هر چه بیشتر مشاغل به ویژه مشاغل خانگی، سازمان ثبت اسناد، پروژه توانمندسازی مالکیت معنوی را با همکاری سازمان جهانی مالکیت معنوی و با مشارکت نهادهای فعال داخلی به ویژه کمیته امداد آغاز کرده است. این پروژه از سال ۹۷ به منظور بهبود فضای کسب و کار آغاز شده که با برگزاری کارگاه‌های متعدد نهایتاً سه محصول فرش، زعفران و‌ پسته به عنوان محصولاتی که ظرفیت تجاری‌سازی و برندسازی دارند انتخاب شده‌اند.



خداییان گفت: یکی از رویدادهای مهم ذیل این پروژه طراحی دو علامت برای فرش دستباف ایران و یک نشان مختص محصولات کمیته امداد است. در این خصوص نیز مؤسسه نوآوری کره جنوبی موافقت کرده است کمک‌های فنی خود را در این پروژه و در زمینه طراحی علائم تجاری مورد نیاز ارائه کند. ذیل این پروژه مقرر و پیشنهاد شد یک علامت جمعی برای کمیته امداد با نام علامت جمعی احسان و یک نشان برای فرش دستباف ایران طراحی شود. امید است با رونمایی علامت جمعی احسان شاهد تأثیر مستقیم نتایج این اقدام بر مشاغل یاد شده که از اهداف اصلی پروژه است باشیم.


حجت‌اله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد نیز در این مراسم اظهار کرد: چند راهبرد در حوزه اشتغال و خودکفایی در کمیته امداد اتخاذ کرده‌ایم؛ یکی از این راهبردها توسعه همکاری فعالان حوزه کسب و کار است که برنامه‌های متعددی ذیل این برنامه در دست اجراست تا در نهایت بتوانیم به چشم‌انداز ایجاد و تأمین یک‌سوم اشتغال کشور دست پیدا کنیم. راهبرد دیگر نیز تلاش برای بهبود فضای کسب و کار کشور است.


عبدالملکی افزود: راهبرد نهایی نیز تمرکز بر شش زنجیره ارزش ویژه و‌ توسعه آن است و هر زنجیره به کریدوری برای شناسایی حلقه‌های ضعیف و مفقود و تقویت و ایجاد آنها تبدیل می‌شود. این زنجیره‌ها در شش حوزه از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات، تولید گوشت قرمز و شیر با نگاه ویژه به شتر، تولید گوشت طیور مفید با تمرکز بر بوقلمون، تقویت محصولات اسباب‌بازی، کار بر روی سنگ‌های قیمتی و زنجیره ششم تکمیل زنجیره ارزش محصولی است که کمیته امداد در آن سبقه دارد که محرزترین و بارزترین محصول این مجموعه، فرش‌های بافته شده امداد است.


وی افزود: مجتمع اقتصادی کمیته امداد که متولی فروش فرش‌های بافته شده مددجویان است، چند سالی می‌شود که بر ایجاد یک نشان اختصاصی جمعی ملی و بین‌المللی تمرکز کرده است. نشانی که امروز از آن رونمایی می‌شود با همکاری سازمان جهانی مالکیت معنوی تولید شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران