پیامبر جامع همه کمالات و اسوه امت بودند پیامبر جامع همه کمالات و اسوه امت بودند پیامبر جامع همه کمالات و اسوه امت بودند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پیامبر جامع همه کمالات و اسوه امت بودند پیامبر جامع همه کمالات و اسوه امت بودند پیامبر جامع همه کمالات و اسوه امت بودند پیامبر جامع همه کمالات و اسوه امت بودند پیامبر جامع همه کمالات و اسوه امت بودند

پیامبر جامع همه کمالات و اسوه امت بودند

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: اگر بخواهیم پیامبر(ص) را از نظر اخلاق، ایمان، عمل و اندیشه تعریف کنیم باید بگوییم حضرت جامع همه کمالات و فاقد همه نواقص بودند. خداوند در سوره احزاب ایشان را اسوه امت معرفی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین انصاریان» روز گذشته در برنامه درس اخلاق که به صورت مجازی برای طلاب حوزه علمیه تهران برگزار شد، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید از مخالفت با دین دست بردارید این برای شما بهتر است. این یعنی اینکه خداوند همه درها را به روی بندگان گناهکار خود نمی‌بندد، این اخلاق رحیمی پروردگار عالم است اخلاق رحمانی او را هم با چشم می‌بینید که دشمن و دوست از روزی او استفاده می کنند؛ زیرا خداوند عنایت خود را حتی از بدکاران قطع نمی‌کند.


این استاد برجسته اخلاق بیان کرد: در تهران برای دانشجویان علوم اهل بیت(ع) کلاس اخلاق برگزار می شود این کار بسیار مهمی است، پیامبر(ص) ۲۳ سال در هر شرایطی کلاس اخلاق داشتند. در برنامه‌های پیامبر(ص) اخلاق موج می‌زد.


وی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر(ص) می فرماید «ای حبیب من تو در بلندای سجایای اخلاقی هستی». اگر بخواهیم پیامبر(ص) را از نظر اخلاق، ایمان، عمل و اندیشه تعریف کنیم باید بگوییم حضرت جامع همه کمالات و فاقد همه نواقص بودند. خداوند در سوره احزاب ایشان را اسوه امت معرفی کردند.


استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اخلاق مردم را در دنیای پرآشوب به شما گرایش می‌دهد، اظهار کرد: اخلاق جاذبه پرقدرتی است که اگر یک روحانی و عالم به آن آراسته باشد، حتی مردم شرور هم جذب انسان می‌شوند. در مقابل رسانه‌های دروغگو، شما طلاب می‌توانید با اخلاق به داد مردم برسید.


وی با بیان اینکه امروز خوب درس خواندن، خوب مباحثه کردن، خوب درس دادن و خالص بودن برای خدا و به داد مردم رسیدن وظیفه شرعی و واجب اخلاقی طلاب است، خاطرنشان کرد: از خداوند متعال می‌خواهم توفیق تحقق همه این موارد را به شما عنایت کند که با علم و اخلاص خود یک شهر، یک استان، یک کشور و جهان را نجات دهید.




نظرات کاربران