«کتاب پیشینۀ تقریب، تاریخچه و مستندات دارالتقریب مذاهب اسلامی در قاهره» «کتاب پیشینۀ تقریب، تاریخچه و مستندات دارالتقریب مذاهب اسلامی در قاهره» «کتاب پیشینۀ تقریب، تاریخچه و مستندات دارالتقریب مذاهب اسلامی در قاهره» بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«کتاب پیشینۀ تقریب، تاریخچه و مستندات دارالتقریب مذاهب اسلامی در قاهره» «کتاب پیشینۀ تقریب، تاریخچه و مستندات دارالتقریب مذاهب اسلامی در قاهره» «کتاب پیشینۀ تقریب، تاریخچه و مستندات دارالتقریب مذاهب اسلامی در قاهره» «کتاب پیشینۀ تقریب، تاریخچه و مستندات دارالتقریب مذاهب اسلامی در قاهره» «کتاب پیشینۀ تقریب، تاریخچه و مستندات دارالتقریب مذاهب اسلامی در قاهره»

«کتاب پیشینۀ تقریب، تاریخچه و مستندات دارالتقریب مذاهب اسلامی در قاهره»

کتاب "پیشینۀ تقریب، تاریخچه و مستندات دارالتقریب مذاهب اسلامی در قاهره" به بررسی فعالیت ها، مواضع، اندیشه ها و دیدگاه‌های دارالتقریب مصر می‌پردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبرگزاری تقریب، کتاب «پیشینۀ تقریب، تاریخچه و مستندات دارالتقریب مذاهب اسلامی در قاهره» به نویسندگی «محمد علی آذر شب» و مترجمی «رضا حمیدی»  در 312 صفحه به چاپ رسیده است.


مرکز دارالتقریب بین المذاهب الاسلامیه بی تردید در قرن گذشته، نهاد بی بدیلی در دعوت مسلمانان جهان به وحدت و همبستگی در آن سوی خاورمیانه بود که در بیش از نیم قرن فعالیت خود توانست با ایجاد تفاهم و همکاری میان شیعه و سنی به شیوه های مختلف - فاصله بین امت اسلامی را نیز در صحنه تاریخ برطرف و سهم به سزایی را ایفا کند.


دیدگاه همبستگی و نزدیک کردن مذاهب به یکدیگر از سوی این مرکز امیدی گشت که افراد مخلص و وفادار را به هم نزدیک نماید و به راهکارهای مهم در زمینه وحدت، تفاهم و بازگشت به صحنه تاریخ، پایدار باقی بماند.


کتاب حاضر که فعالیت ها، مواضع و اندیشه های و دیدگاه‌های این مرکز را معرفی و بررسی می کند، دردو بخش سامان یافته است.


بخش اول، به بررسی و معرفی مجله رساله الاسلام اختصاص دارد که ابتدا بیانیه های صادر شده از سوی این مجله را آورده، سپس محورهای اصلی مجله، عقیده، قرآن، فقه و ادبیات را معرفی کرده است.


 در پایان این بخش، دیدگاه‌ های سردبیر مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و پس از آن نمایه مطالب مجله  رساله الاسلام از شماره یک تا شصت آمده است.


بخش دوم کتاب، به تاریخ، نامه ها، عهدنامه ها، خاطره ها، طرح های علمی، فعالیت های جهانی، هیئت های علمی و بازتاب فعالیت‌ها و مواضع دارالتقریب در مطبوعات مختلف اختصاص دارد.


از طرح‌های علمی که این مرکز به آن پرداخته و در کتاب درج شده، می توان به طرح بررسی سیره رسول خدا(ص)، احکام حج طبق مذاهب شش گانه، نظریه شیعه امامی در مورد غلات، آمار مسلمانان و شناسایی وضعیت طوایف و گروه‌های اسلامی اشاره کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران