اهدای میراث خانوادگی نفیس به موزه آستان قدس رضوی

شهروند طالقانی، 10 قطعه سکه قاجار و یک تابلوی قرآن کامل دست‌نویس و مذهب و طلاکاری شده را به کتابخانه و موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، لیلا برنگی، شهروند طالقانی در دیدار با رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، تعداد 10 قطعه سکه متعلق به دوره قاجار را که میراث خانوادگی وی بوده است  به همراه تابلویی از قرآن کامل را که به دست پدر وی با قلم ریز کتابت شده و به وسیله آب‌ طلا تذهیب شده است به کتابخانه و موزه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا کرد.
وی درخصوص ویژگی های تابلوی اهدایی گفت: ما اهل طالقان هستیم و در میان طالقانی‌ها خطاطی رایج است. این تابلو را هم پدرم که خطاط ماهری بودند، با نهایت ظرافت کتابت کردند که 114 سوره قرآن به صورت کامل به شکل یک گلدان در آن کتابت و طراحی شده است.
این بانوی واقف در خصوص سکه‌های اهدایی خود اظهار داشت: این سکه‌ها از دوره قاجار و متعلق به مادرم بوده است که در گذشته، بر روی لباسش دوخته شده بود و به من بخشید.
وی در ارتباط با تابلوی اهدایی طلاکاری خود گفت: بسیاری از اقوام من را وسوسه می‌کردند که این تابلو را در خارج از کشور بفروشم ولی من تاجر نیستم و می‌خواهم یادگارهای پدر و مادرم در کشور خودم بماند.
برنگی با ابراز رضایت از اهدای این آثار نفیس به کتابخانه و موزه آستان قدس رضوی بیان کرد: این تابلو بسیار نفیس است و سالها از خطاطی و تذهیب آن می‌گذرد و نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد تا گذشت زمان باعث تخریب آن نشود.
این بانوی واقف افزود: تا پیش از این همیشه نگران بودم و به دلیل نفاست این آثار، نمی‌توانستم به کسی نشان بدهم ولی از زمانی که آنها را به حرم رضوی اهدا کردم، دلم آرام گرفت.


| شناسه مطلب: 104680




آستان قدس رضوی



نظرات کاربران