کتاب «رابطه علم و دین در غرب» منتشرشد کتاب «رابطه علم و دین در غرب» منتشرشد کتاب «رابطه علم و دین در غرب» منتشرشد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب «رابطه علم و دین در غرب» منتشرشد کتاب «رابطه علم و دین در غرب» منتشرشد کتاب «رابطه علم و دین در غرب» منتشرشد کتاب «رابطه علم و دین در غرب» منتشرشد کتاب «رابطه علم و دین در غرب» منتشرشد

کتاب «رابطه علم و دین در غرب» منتشرشد

کتاب «رابطه علم و دین در غرب» اثر حجت‌الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی توسط کانون اندیشه جوان منتشر شده است. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، کتاب «رابطه علم و دین در غرب» نوشته حجت الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی استاد جامعة المصطفی(ص) العالمیة به‌تازگی توسط کانون اندیشه جوان منتشر و راهی بازار نشر شده است.


حالات روانی، زمینه‌های اجتماعی و ویژگی‌های فردی، در شکل‌گیری حوادث تاریخی نقش بسزایی دارد. کاوش در این موارد می‌تواند ما را به فهم علل رویدادها رهنمون سازد. تعارض علم و دین، یا به تعبیر دقیق‌تر، تقابل عالمان دینی و دانشمندان علوم تجربی، به‌طور عمده در قرن شانزدهم و اوایل قرن هفدهم میلادی اتفاق افتاد.


در این‌تعارض‌ها، عوامل و زمینه‌های مختلفی نقش داشتند که می‌توان آنها را به چند بخش تقسیم کرد؛ زمینه‌های روان‌شناختی، زمینه‌های جامعه‌شناختی، علل و زمینه‌های خاص موجود در روحانیان مسیحی، علل و زمینه‌های خاص موجود در دانشمندان علوم تجربی و نارسایی‌های موجود در حوزه‌های پژوهشی علم و دین.


این کتاب با ذکر شواهد، به بررسی جزئیات هر کدام از این موارد می‌پردازد، البته محور اصلی شواهد و مثال‌ها در این نوشتار مسأله نزاع گالیله با کلیسا در خصوص حرکت زمین است؛ زیرا این مطلب مهم‌ترین و جنجالی‌ترین مسأله مورد تعارض علم و دین شمرده می‌شود.


این‌کتاب در سه فصل به رابطه علم و دین در غرب می‌پردازد. نویسنده در فصل نخست، تاریخچه تعارض علم و دین و اقسام این تعارض را بررسی می‌کند.


درفصل دوم، عوامل و زمینه‌های مختلف تعارض علم و دین در غرب به همراه شواهد تاریخی آن بررسی می‌شود. فصل سوم نیز به ارائه راهکارهایی برای عدم ایجاد تعارض علم و دین می‌پردازد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران