احیاء گروه انقلاب و تمدن نوین اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس احیاء گروه انقلاب و تمدن نوین اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس احیاء گروه انقلاب و تمدن نوین اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
احیاء گروه انقلاب و تمدن نوین اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس احیاء گروه انقلاب و تمدن نوین اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس احیاء گروه انقلاب و تمدن نوین اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس احیاء گروه انقلاب و تمدن نوین اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس احیاء گروه انقلاب و تمدن نوین اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس

احیاء گروه انقلاب و تمدن نوین اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس

در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، طی مراسمی گروه انقلاب و تمدن نوین اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی احیاء و مدیر این گروه معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در ابتدای این مراسم اظهار کرد: نزدیک به 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است و با بیانیه گام دوم رهبر انقلاب اسلامی مرحله دوم انقلاب آغاز شده است.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمود مرویان حسینی، گفت: مسائل علمی و نظری در حوزه انقلاب اسلامی به لحاظ بازشناسی اصالت‌ها، محکمات انقلاب اسلامی و دوری از خطر تحریف و فراموشی و همچنین حفظ اصالت انقلاب برای بهره برداری دیگر امت‌ها و ملت‌ها، از بحث‌های بسیار مهمی است که باید بیشتر مورد توجه پژوهشگران و محققان قرار گیرد.
وی ادامه داد: از چند سال گذشته مسئله تشکیل گروه انقلاب و تمدن نوین اسلامی در بنیاد مطرح بوده و این گروه حدود دو سال در بنیاد فعالیت داشت، اما فعالیت اندکی در این حوزه صورت گرفت، گرچه پژوهشها و آثاری با محوریت انقلاب اسلامی انجام شده است، اما خود مقوله انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی در بنیاد دچار فراز و فرود بوده است.
حجت الاسلام مرویان حسینی ادامه داد: در بهمن ماه هستیم و تلاش داریم به مناسبت دهه فجر سلسله نشست‌هایی در حوزه مباحث انقلاب اسلامی برگزار و جریان علمی در فضای نخبگانی راهبری شود.
توجه به موضوع انقلاب اسلامی به لحاظ محتوایی و پژوهشی
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین محسن هاشمی بذرگری، به عنوان مدیر جدید گروه انقلاب و تمدن نوین اسلامی آستان قدس رضوی معرفی شد.
وی با بیان اینکه بزرگترین اتفاق صد سال اخیر و شاید یکی دو قرن اخیر موضوع انقلاب اسلامی است، گفت: موضوع انقلاب اسلامی به لحاظ محتوایی و پژوهشی نیاز به توجه بیشتر دارد.
هاشمی بذرگری بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، انقلاب یک ضرورت و نیاز برای اسلام و مسلمین بود و برگرفته از آن می تواند انقلاب به نام خدا را کلید بزند. ما باید با بهره‌مندی از ظرفیت موجود در این حوزه به فعالیت بپردازیم.
وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در بستر انقلاب و تمدن نوین اسلامی فعالیت کنیم البته به لحاظ بستر موقعیت مکانی و انتساب به مضجع شریف امام رضا(ع) مسئولیت کار ما سخت‌تر می‌ شود چرا که فعالیت در این بارگاه منور به مکتب رضوی گره خورده است و امیدواریم از این ظرفیت بتوانیم بهره بیشتری ببریم.


| شناسه مطلب: 104698




آستانقدس رضوی



نظرات کاربران