سازمان ملل از آمریکا خواستار لغو تروریست خواندن انصارالله یمن شد سازمان ملل از آمریکا خواستار لغو تروریست خواندن انصارالله یمن شد سازمان ملل از آمریکا خواستار لغو تروریست خواندن انصارالله یمن شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سازمان ملل از آمریکا خواستار لغو تروریست خواندن انصارالله یمن شد سازمان ملل از آمریکا خواستار لغو تروریست خواندن انصارالله یمن شد سازمان ملل از آمریکا خواستار لغو تروریست خواندن انصارالله یمن شد سازمان ملل از آمریکا خواستار لغو تروریست خواندن انصارالله یمن شد سازمان ملل از آمریکا خواستار لغو تروریست خواندن انصارالله یمن شد

سازمان ملل از آمریکا خواستار لغو تروریست خواندن انصارالله یمن شد

سازمان ملل از دولت آمریکا خواست تا تروریستی دانستن جنبش انصارالله یمن را به دلایل بشردوستانه لغو کند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سخنگوی سازمان ملل شامگاه سه شنبه(7 بهمن ماه) گفت: این نهاد همچنان خواستار لغو تروریست خواندن جنبش انصارالله یمن به دلایل بشردوستانه شد.


وی افزود: در حالی که میلیون‌ها یمنی در معرض گرسنگی قرار دارند، این کشور هیچگونه توقف فعالیت تجاری را نمی‌تواند تحمل کند.


 وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه دوشنبه (به وقت تهران) تا 26 فوریه (8 اسفند) مجوز مبادلات با جنبش انصارالله یمن را صادر کرد.


سه روز پیش بود که یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبر داد که این وزارتخانه بررسی تروریستی اعلام شدن جنبش حوثی توسط دولت سابق را آغاز کرده و در حال کار بر این موضوع در سریعترین حالت ممکن است تا درباره این روند به نتیجه برسد و تصمیم‌گیری اتخاذ کند.


آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز اخیرا گفته بود واشنگتن در خصوص تروریستی اعلام کردن جنبش انصارالله یمن بازبینی انجام خواهد داد.


 وزارت خزانه‌داری دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در آخرین روز کاری خود، جنبش انصارالله یمن را به همراه سه نفر از رهبران آن را وارد لیست تحریم‌های خود کرد.


 این تحریم‌ها علیه یمن در حالی اعمال شده که ائتلاف سعودی-اماراتی نزدیک به شش سال زیرساخت‌های یمن را زیر بمباران و موشک‌باران خود گرفته، با محاصره همه جانبه، گرسنگی و کمبود منابع درمانی به مردم یمن تحمیل کرده است و به کشتار زنان و کودکان این کشور ادامه می‌دهد.


 کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، بیش از 8 میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران