معاون امور بین‌ الملل بعثه مقام معظم رهبری درگذشت معاون امور بین‌ الملل بعثه مقام معظم رهبری درگذشت معاون امور بین‌ الملل بعثه مقام معظم رهبری درگذشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معاون امور بین‌ الملل بعثه مقام معظم رهبری درگذشت معاون امور بین‌ الملل بعثه مقام معظم رهبری درگذشت معاون امور بین‌ الملل بعثه مقام معظم رهبری درگذشت معاون امور بین‌ الملل بعثه مقام معظم رهبری درگذشت معاون امور بین‌ الملل بعثه مقام معظم رهبری درگذشت

معاون امور بین‌ الملل بعثه مقام معظم رهبری درگذشت

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید جواد مظلومی معاون امور بین‌ الملل بعثه مقام معظم رهبری درگذشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید جواد مظلومی، معاون امور بین‌ الملل بعثه مقام معظم رهبری پس از تحمل یک دوره بیماری، شامگاه جمعه 10 بهمن ماه 1399 در یکی از بیمارستان‌های تهران به لقاء الله پیوست و دعوت حق را لبیک گفت.


وی در سال 1343 شمسی در زنجان متولد و در سال 1361 شمسی وارد حوزه علمیه قم شد. او از سال 1371 به تحصیل در درس خارج فقه و اصول اشتغال داشت و مدرک دکتری فلسفه تطبیقی را از دانشگاه قم به دست آورد.


حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید جواد مظلومی از شاگردان حضرت آیه الله العظمی آشیخ جواد تبریزی  به شمار می رفت و در دوران دفاع مقدس در جبهه حضور بسیجی و داوطلبانه داشت. وی از جمله فعالان قرآنی بود و در طول سالیان عمربابرکتش در دوره اول شورای عالی فضای مجازی عضو این شورا و در دوره جدید مدیریت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به سمت مشاور رئیس این مجموعه منصوب شد.


این عالم فرزانه همزمان با تحصیل، تدریس ادبیات،  فقه و فلسفه  را در حوزه تخصصی در دانشگاه  انجام می‌داد و تسلط خوبی به زبان های انگلیسی، عربی و آذری داشت و از فعالان تبلیغی در حوزه بین الملل از جمله در شرق آسیا و اروپا  به شمار می‌رفت.


وی به‌ واسطه تلاش‌ مستمر در تولید نرم‌افزارهای قرآنی از جمله «نورالجنان» و «جامع‌الاحادیث» به‌همراه «رضا آسیابانی» در سال 1380 شمسی توسط مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان خادم‌ القرآن انتخاب شد.


او از سال 1388 مسئولیت معاونت امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری را بر عهده داشت و در سال 1398 به عنوان معاون امور بین‌ الملل بعثه مقام معظم رهبری، منصوب شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران