صدور فتوای تحریم عادی‌سازی روابط موریتانی با اسرائیل صدور فتوای تحریم عادی‌سازی روابط موریتانی با اسرائیل صدور فتوای تحریم عادی‌سازی روابط موریتانی با اسرائیل بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
صدور فتوای تحریم عادی‌سازی روابط موریتانی با اسرائیل صدور فتوای تحریم عادی‌سازی روابط موریتانی با اسرائیل صدور فتوای تحریم عادی‌سازی روابط موریتانی با اسرائیل صدور فتوای تحریم عادی‌سازی روابط موریتانی با اسرائیل صدور فتوای تحریم عادی‌سازی روابط موریتانی با اسرائیل

صدور فتوای تحریم عادی‌سازی روابط موریتانی با اسرائیل

بیش از ۲۰۰ نفر از علما و ائمه مساجد موریتانی با امضای فتوایی، هرگونه عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی را حرام اعلام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از رأی الیوم، دویست تن از علما و ائمه موریتانی دیروز با صدور فتوایی اعلام کردند که برقراری روابط با رژیم غاصبی چون اسرائیل که فلسطین و بیت‌المقدس را اشغال کرده است، حرام است.


امضا‌کنندگان این فتوا روز یکشنبه در همایشی که در مسجد «التوفیق» نواکشوت برگزار شد، اعلام کردند که عادی‌سازی روابط حمایت کامل از صهیونیست‌های غاصب و اقدام آنها در محاصره، قتل و نابودی است.


علمای موریتانی از دولت این کشور خواستند تا به تصمیمات و تعهدات قبلی خود مبنی بر عدم عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی پایبند باشد.


شیخ محمد الحسن ولد الدود، رئیس مرکز اسلامی موریتانی از برجسته‌ترین علمایی است که فتوای تحریم را امضا کرده است.


مسئولان آمریکایی ماه گذشته در شرف عادی‌سازی روابط میان موریتانی و رژیم صهیونیستی بودند که عمر دولت ترامپ به پایان رسید.


موریتانی در سال ۲۰۰۹ میلادی روابط خود با اسرائیل را در حین جنگ علیه غزه قطع کردند اما منابع خبری رژیم صهیونیستی و آمریکا اخیراً فاش کردند که موریتانی و اندونزی تصمیم به پیوستن به قطار عادی‌سازی روابط با اسرائیل پس از امارات، بحرین، سودان و مغرب گرفته‌اند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران