حضور حضرت فاطمه (س) در حجة الوداع حضور حضرت فاطمه (س) در حجة الوداع حضور حضرت فاطمه (س) در حجة الوداع بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضور حضرت فاطمه (س) در حجة الوداع حضور حضرت فاطمه (س) در حجة الوداع حضور حضرت فاطمه (س) در حجة الوداع حضور حضرت فاطمه (س) در حجة الوداع حضور حضرت فاطمه (س) در حجة الوداع

حضور حضرت فاطمه (س) در حجة الوداع

با توجه به حضور فاطمه زهرا (س) در حجة الوداع، با اطمینان مى توان گفت که آن بانوى بزرگوار در مراسم باشکوه غدیرخم حضور داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، پیامبر(ص) در ماه ذى القعده آن سال به مردم مدینه و قبایل مجاور اعلام کرد که قصد دارد حج به جاى آورد و عده زیادى براى سفر حج مهیا شدند. آن حضرت در روز شنبه بیست و پنجم ذى القعده سال دهم هجرى از مدینه حرکت نمود و در«ذى الحلیفه» احرام بست.


همه همسران پیامبر(ص) نیز در این سفر همراه شدند، آنها به هودجها سوار بودند.


فاطمه(س) نیز با آنان بود و به دستور پیامبر(ص) مناسک حج را انجام مى داد.


على(ع) پس از گذشت سه ماه ماموریت در ایام حج به مکه رسید و در آن جا همسرش فاطمه زهرا(س) را دید.


پس از مراسم باشکوه حجة الوداع؛ رسول خدا (ص)هنگام بازگشت به مدینه در غدیر خم میان یک اجتماع باشکوه یکصد هزار نفرى،على (ع) را به فرمان خداوند به جانشینى خود منصوب نمود(1) .


با توجه به حضور فاطمه زهرا (س) در حجة الوداع، با اطمینان مى توان گفت که آن بانوى بزرگوار در مراسم باشکوه غدیر خم حضور داشته است(2) .


 


منبع:


[1] المغازى، ج ۳، ص ۱۰۸۷ و ۱۰۸۸.


[2] مجموعه مقالات برگزیده پیرامون حضرت زهراعلیها‌السلام ، ص ۱۱۰


| شناسه مطلب: 104827




حضرت زهرا



نظرات کاربران