محبت به همسران از ویژگی‌های انبیای الهی

کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: محبت به همسران و فراهم ساختن آسایش برای خانواده یکی از ویژگی‌های انبیای الهی بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیئت علمی و رئیس مجتمع عالی تاریخ و سیره جامعةالمصطفی العالمیه ظهر روز دوشنبه( 13 بهمن ماه) در مراسم تجلیل از بازنشستگان مجتمع جامع امام خمینی(ره)، در سخنانی ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا(س)، میلاد امام خمینی(ره) و سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهار کرد: در سده‌های اخیر، چهار انقلاب بزرگ در جهان رخ داد: انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب اکتبر روسیه، انقلاب چین و انقلاب امریکا، که هریک از این انقلاب‌ها با هدف و از سوی قشر‌های خاصی صورت گرفت.


وی انقلاب اسلامی ایران را متفاوت با دیگر انقلاب‌ها خواند و تصریح کرد: براساس کتابی که مأمور ویژه امریکا پیش از انقلاب اسلامی نوشته است، شاه نیز معترف بود که انقلاب اسلامی ایران به دست همه قشر‌های مردم صورت گرفت. انقلاب اسلامی مردم ایران با رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و پس از امام(ره)، با هدایت مقام معظم رهبری ادامه یافت و ان‌شاءالله به اهداف خود که اتصال به انقلاب جهانی حضرت حجت(عج) است، دست خواهد یافت.


رئیس مجتمع عالی تاریخ و سیره در بخش دیگری از سخنان خود، یادآور شد: بازنشستگی، مسئله‌ای اداری است و نباید قعود و سکون تصور شود. در اسلام چیزی به نام بازنشستگی وجود ندارد و سفارش شده است وقتی از کاری فارغ شدید، به کار دیگری مشغول شوید. یکی از بهترین کار‌ها که پس از بازنشستگی از امور اداری می‌توان به آن پرداخت، فعالیت‌های علمی و مطالعاتی است.


وی یکی از ویژگی‌های علما را نظم در کار‌ها و استفاده از فرصت‌ها خواند و ابراز کرد: امروز شما فرصت خوبی برای مطالعه، رسیدگی به خانواده و امور عقب افتاده در اختیار دارید و باید مراقب باشید از دست دادن این فرصت‌ها موجب حسرت شما نگردد.


حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی ضمن گرامیداشت روز زن گفت: یکی از ویژگی‌های انبیای الهی، محبت به همسران است. بازنشستگان باید در منزل رفتاری داشته باشند که موجب آسایش خانواده بوده، خدای نکرده موجب آزار و اذیت آن‌ها نباشند.




نظرات کاربران